Bussen in till stan för efterkontroll på MVC

Äntligen har jag och tjejerna kommit hem. Vi har varit på stan idag. Och eftersom vi sålde vår Saab i förra veckan, så fick jag & töserna ta bussen in till stan. Det gick hur bra som helst, jättesmidigt. Belle var jätteduktig. På vägen in till stan satt hon i mitt knä. Fick för sig ibland att hon ville upp och gå i bussen, och blev aningen tjurig när hon inte fick det. Tjöt till en gång när jag sa till henne att vara still. Men annars var hon lugn och duktig. Ella sov i vagnen hela vägen, så henne hörde man inget ifrån :)
 
Hoppade av vid Hemmakväll och promenerade in till Mittpunkten. Den korta vägen kändes väälidgt lång, då Belle skulle hoppa i varenda vattenpöl hon såg. Och eftersom det regnat ordentligt under morgonen, så var det måånga vattenpölar att skutta runt i. Men till slut kom vi fram och mötte upp morfar. Sedan promenerade morfar & Belle iväg hand i hand, medan jag & Ella fortsatte upp till Mödravårdcentralen.
 
Jag hade tid för min efterkontroll kl. 10.00. Pratade igenom hur förlossningen kändes och hur allt har gått efteråt m.m. Jag tycker så mycket om min barnmorska. Hon är så klok. Pratade mycket om hur det gått med Belle som nybilven storasyster och hur det kändes att vara tvåbarnsmamma. Eftersom allting hade gått bra under förlossningen och att jag inte hade några bristningar eller andra besvär, slapp jag gynundersökningen. Skönt! Det är ju inte det roligaste.. Jag ska börja med p-piller nu. Men eftersom jag ammar, så får jag inte ta mina vanliga Neovletta, utan jag får ta Cerazette istället.
 
När jag kom in så fick jag sådana vallningar, så jag höll på koka. Bad Ann-Louise om en broshyr så jag kunde fläkta mig med. När jag skulle gå därifrån, föreslog hon att jag skulle byta broshyr. Den jag gick runt och viftade med stod det "När du försöker bli gravid" på. Haha, skulle ju möta pappa och Belle direkt efteråt och pappa hade nog smällt av ^^ Så jag fick en mer passande broshyr istället; "Preventivmedel under amning". Kändes aningen bättre ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0