"Jag vill inte sova, mamma.."

Sov nu lillan....
Zoran och Belle sover däruppe, sedan någon timme medan jag & Ella sitter här nere i soffan. Försöker få den lilla att sova, men det verkar inte riktigt gå som jag vill. Hon är så trött, så trött. Ögonlocken är väldigt tunga, men ändå verkar hon inte finna ro till att somna. Det är nog magen som krånglar.. Stackars liten.
Jag ger henne Sempers magdroppar, 5 små droppar på en sked om dagen. Jag hoppas att de hjälper och lindrar.
Hon ligger här jämte mig och gäspar & fäktas vilt om vartannat. Mitt lilla hjärta.
 
Belle har varit på dagis idag. Lämnade henne 8.15 och hämtade henne 11.15. Sommartider på dagis denna vecka ut, sen går vi tillbaka till de vanliga tiderna för 15 timmars barnen. Normalt sett är det 5 timmar barnomsorg - 3 dagar i veckan. Men nu under sommaren så ändras det till 3 timmar - 5 dagar i veckan. Känns jättejättekort tid att lämna barnen. Men som sagt, det är bara denna vecka kvar sedan är det de vanliga tiderna. Då är Belle på daigs måndag, tisdag & onsdag och hon får även äta lunch där. Skönt. Har man bara sig själv att tänka på till lunch, så brukar jag bara göra mig en smörgås eller ta lite flingor. Lite som en extra frukost, för jag orkar inte laga mat. Men med Belle hemma så skall det självklart lagas ihop något lite mer matigt.
Frågar man henne själv vad hon vill ha, blir svaret alltid; "Köttbullar" :)
 
Imorgon ska vi till dagis igen, så klockan ställs på 06.30. Jag hoppas att jag är pigg, så vi kan promenera ner. Imorse blev det bilen, för jag var så trött, så trött! Åkte klädd i stora, pösiga mjukisbyxor och såg sjukt sliten ut (kom jag på när jag väl kom hem och såg mig i spegeln ^^) och när jag hade lämnat Belle och kommit hem, så hade Ella somnat i bilstolen så jag fick mig en timmes sömn sådär på förmiddagen.
 
Nä, nu verkar min lilla stumpalumpa här jämte mig ha gett upp om att hålla sig vaken efter läggdags och somnat :)
Då är det dags för mig att lägga mig med. Ska se om Ella vill sova lite i sin egen säng inatt. Zoran har bett mig försöka lägga henne där istället för jämte oss i stora sängen. Han sover dåligt om nätterna och tror att det kan ha med att göra att lillan sover mellan oss varje natt. För att vara en liten, liten bebis tar hon väldigt stor plats :) Man gör liksom en liten säng i den stora sängen med hennes egna kudde & filt.
 
Fårse om hon vill sova i egen säng iallafall några timmar inatt :)
 
Här har vi bilden från Webbisarna :) Här var hon någon dag gammal <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0