Knubbis på 5365 gram! :)

5365 gram väger min lilla knubbis nu och hon är 58 cm lång. En viktökning med 300 gram sedan förra veckan! Herregud, som hon växer. Som min mamma sa; Inte konstigt att jag är trött egentligen. Det är ju min kropp som tillverkar all mat hon äter, och med tanke på att ungen verkar äta myket, så tar det ju mina krafter :)
Så fantastisk kroppen är egentligen. Att man bär på sitt barn i magen, så häftigt det är egentligen! Och nu med amningen, att kroppen tillverkar mjölken. Det är riktigt häftigt. Och det roliga är, att efter att man själv fått barn så är det bara mer fantastiskt. Det blir på ett sätt så självklart och naturligt, samtidigt som det nästan är svårare att förstå att något så underbart som ens egna barn faktiskt har legat och vuxit inuti ens mage.
Att pappans del i det hela känns rätt så fjuttigt i jämförelse, kan man ju lugnt påstå ^^
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0