Powerwalk istället för powernap

 
Jag är glad att jag tog mig samman förut när jag höll på att falla i någon slags komasömn i soffan, och tog en promenad istället. Kändes skönt att få komma ut. Och tack vare detta härliga väder, så är det bara att ta på sig ett par skor och sedan är man iväg. Jag menar, jämförelsevis på hösten eller vintern då det ska på tjocka jackor, stövlar, mössa, halsduk och vantar, så är det betydligt lättare att komma iväg nu.
 
Och det går hur bra som helst att gå en promenad med bägge barnen. Vet ni varför? Jo, tack vare STÅBRÄDAN!
En underbar uppfinning! Belle står på den gärna, så det är inga problem att gå raskt.
 
 
Jag är även stolt att jag lyckades få Belle in i duschen och på med pyjamas direkt när vi kom hem. Vi hade nämligen tio minuter på oss till att Bolibompa började. Eller Bobbojompa, som Belle uttalar det :)
 
Ella sussar fortfarande sedan promenixen, så jag har också hunnit att förbereda middagen. Nu ska jag ta mig ytterligare en kopp kaffe, så jag orkar med de resterande timmarna med matlagning och nattning. Det kräver faktiskt lite energi allt det där.
 
Hejdå!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0