Snart dags för BVC

Godmorgon.
 
Ella sover fortfarande i stora sängen medan jag & Belle har kommit upp. Belle tittar på Barnkanalen och just nu visar de 'Dinusaurietåget', vilket är en stor favorit. Belle har en liten förkärlek till dinusaurier nämligen :)
 
Kaffet puttrar i bryggaren och jag ska strax göra iordning lite frukost åt Belle. Klockan 9.00 ska vi till BVC här i Oskarström. Vi bytte BVC när Ella föddes ifrån Hertig Knut i stan till Oskarströms BVC. Mycket, mycket smidigare. Under de första veckorna går man nämligen till BVC en gång i veckan. Och vi har gångavstånd till BVC. Perfekt ju. Så vi ska promenera dit idag. Belle har alltid följt med oss dit, varit med varenda gång. Hon är så duktig. Inne på BVC-rummet, som jag kallar det där man väger & mäter bebbarna, så finns det ett barnbord med lite dockor till syskonen. Belle går dit direkt och börjar leka, medan jag talar med sköterskan. Går hur bra som helst :)
 
Nä, nu ska jag se om Belle vill ha sig lite frukost samt mata, byta & klä på Ella. Om en timme måste vi gå.
 
 
Bellisen ville "kotta" sig :)  Härliga unge, hon har mixat ihop orden 'fota' och 'ta kort' ^^ Ibland låter det som 'kutta', och då kan man inte annat än att gapflabba när ens lilla tjej kommer fram med sin leksakskamera och frågar om hon får kutta mig! :) ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0