Tummen upp för Belles dagisfröknar

Blev en härlig promenix till dagis imorse. Belle ville gå själv, så hon gick jämte mig och höll i vagnen. "Va siktig, mamma!" sa hon vid varje gupp eller trottoarkant :) Hon var ivrig att komma till dagis. Försökte öppna dörren själv och hängde av sig ytterkläderna själv. Fick en hejdå-vink ifrån fönstret, sedan sprang hon in till kompisarna :)
Jag vet inte om det fortfarande är sommarvikarierna som är på dagiset, men jag tycker verkligen om hennes "nya" dagisfröknar. Det har kommit två nya, och de har tagit så väl hand om Belle. De tar sig alltid tid att möta oss vid dörren och hjälper henne att få vinka hejdå ifrån fönstret. Det kanske inte låter så 'wow' men det är inte alls så självklart. På Belles förra dagis, och då var Belle också yngre, så kände jag inte alls samma mötande på morgonen. Även när jag hämtar Belle får jag veta om hon ätit bra eller inte, när hon kissade senast och om det har gått bra överlag under dagen. Det betyder mycket. Man vet ju faktiskt inte hur det är med barnen när de är på dagis. Sedan ser man ju iofs på en glad liten Belle att allt går bra och att hon trivs :)
 
Ella sover fortfarande i vagnen och jag har precis fått i mig en fralla och ett glas mjölk, så nu ska vi promenera vidare till BVC för vägning & mätning. Roligt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0