Sjuklingen min ♥

Kvart över 2 ringde en fröken ifrån dagis. Jag blev skitskraj när jag såg att det var de som ringde. De sa att Belle hade över 38 graders feber. De hade märkt det av att hon sa att hon frös och ville ligga i soffan med en filt. Så jag och Zoran åkte för att hämta hem lillan. När jag kom in till dagis, så satt alla andra barnen vid bordet för att äta mellanmål medan Belle satt och halvsov i soffan. Lilla älsklingen! Hon skakade och hade förmodligen frossa. Jättegnällig och trött. Jag fick tjata en aning på att Zoran skulle följa med mig till dagiset och det var fanimej tur att han hängde med! I bilen så börjar Belle kräkas. Hon kräker och kräker och hela hon och bilbarnstolen får kräk över sig. Det är så läskigt när hon kräker, för hon böjer sig inte framåt såsom vi vuxna gör. Sitter helt upprätt och klöker. Det känns som att hon ska kvävas. Så Zoran försökte få henne framåtlutad medan jag svänger av för parkera någonstans. Stackars liten! Men jag är glad att Zoran följde med, jag hade blivit panikslagen. Eller rättare sagt, mer panikslagen än jag var nu ^^

Väl hemma så la vi henne i soffan direkt. Hon fick äppeljuice i flaskan, två skedar panodil och så bytte vi om till pyjamas. Höll på att somna, men vaknade till och började gå upp. Kommer springandes och vill ha papper (vilket kan betyda papper, likaväl som handduk) och plötsligt så kräker hon igen. Det blev direkt in i duschen efter det och därefter har hon varit hur jäkla pigg som helst. Det var som att trycka på en ON-knapp. Kunde inte tro att samma unge precis låg och halvsov med hög feber! Nu ligger hon och gosar sin pappa i soffan. Ville inte ha någon middag, men det är förståeligt vid feber. Hoppas att jag får i henne lite välling iallafall, det borde mätta lite.
"Belle sjuk, Belle febe" säger hon. Mammas & pappas älskling ♥


Kommentarer
Postat av: Ida

Stackars Lill tjejen. Är så läskigt när dom kräks. Lukas är ju tyvärr som jag livrädd för det. Så synd om dem små luven. Hoppas hon slipper att kräkas mer! Kram

2012-02-08 @ 21:49:12
URL: http://Idolinaa.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0