Bebisuppdatering, v. 17

Bebisuppdatering: Jag inväntar OTÅLIGT sparkarna nu ifrån bebisen i magen. Det börjar kännas väldigt tomt nu. Och oroligt, men det är väl bara jag som dummar mig. Bara en liten buff, så jag inte nojjar.. Snälla, snälla..

Även om inte lillen sparkar något, så känner man sig väldigt, väldigt gravid.. Brösten ömmar något fruktansvärt. Det gör riktigt ont ibland. Känslan är svår att förklara men tänk er känslan av att brösten, speciellt bröstvårtan skulle förfrysa. En sådan där svidande kyla, liksom. Aa, det är svårt att förklara, men på ett ungefär. Känns ibland som om mjölken rinner till, men jag har inte börjat läcka något. Tack & lov. Med Belle började brösten läcka redan i v. 17, alltså vid denna tiden. Det var inte roligt. Jag fick ha ammningsskydd under nästan hela graviditeten, kändes det som! Det är inte särskilt bekvämt liksom. Och att gå utan BH var helt otänkbart, då skulle det lämna runda blöta fläckar direkt. Så jag hoppas jag slipper läcka mjölk såpass tidigt denna gången.

Jag har börjat få riktigt starka sammandragningar nu också. När jag låg i soffan kände jag hur magen började spännas mer och mer och till slut var den hård som sten och hade samma form som en boll. Tog en bild med mobilen och Zoran blev helt paff när jag visade den. Ska försöka få in en bild på bloggen, bara för att visa. Det är konstigt egentligt hur det kan se ut. Det är lite jobbigt, men så länge det släpper efter ett litet tag, så är det lugnt. Men man får stanna upp när man får en sammandragning, för man kan inte gå runt med det.

Sedan är ju ryggen förjävlig. Idag har inte varit en bra dag. Jag har tagit så många värktabletter som jag kan men har ändå haft riktigt ont. Ska till Mödravården på måndag, på någon rygginfo eller vad man nu kallar det. Så man lär sig vad man ska tänka på och lite sånt med ryggen under graviditeten.
Är nog vettigt. Håller på en timme, från kl. 11 - 12.00.
Men jag ska nog höra av mig till min barnmorska ändå, om värken fortsätter att hålla i. Men nu håller vi tummarna på att mina besvär ska släppa och att jag kan känna mig bra igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0