3åring som SPARAR GODIS?!

Igår överraskade Belle mig totalt, faktiskt. Hon hade fått en godispåse utav G-mormor, som hon fick när hon kommit hem efter stan. Hon ville genast öppna den och det fick hon. Men efter en liten stund sa jag till henne att hon kan inte äta upp allihop, då skulle hon inte orka middagen och få ont i magen. Så jag sa att hon skulle spara sitt godis, annars tar det slut tills ikväll, förklarade jag.
Och ungen godtar detta och säger "Okej, mamma. Jag spaaja godiset!" och gick och la godispåsen i skafferiet.
 
Kom sedan på, efter ca 2 timmar, att hon hade godis. Tog någon godisbit, sedan samma sak.. la undan godiset i skafferiet :) och har inte rört det sedan dess. Så duktig :)
 
Hur många 3-åringar har förstått grejen med att spara godis?.. Jag blev jättechockad, ska ni veta ^^
Mormor Marie skämtade om att det är snart tid för pensionssparandet för Belles del ;) ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0