Ella 4 månader, vägning & mätning

Igår var vi även och vägde och mätte lilla Ella på BVC. Som 4 månader och 6 dagar gammal vägde hon 6.700 gram och var 64 cm lång. Ella växer så det knakar, minsan. Min duktiga stumpalumpa! :)
 
Jag fick även bra rådgivning ang. hennes irriterande hudveck på halsen. Hon blir så röd och irriterad där jämt. Och fort går det också. Jag kan kolla vecken innan läggdags och torka rent och torrt. Under natten blir det så irriterat att på morgonen ser det ut som ett öppet sår! Ni kan ju föreställa er hur hemskt det ser ut. Illrött är det och det gör ju ont på henne. Hon gnäller och skriker så fort jag kommer i närheten.
 
Jag har tagit på Inotyolsalva när det var som värst, för att dämpa det irriterade. Annars har jag ju enbart försökt att hålla det rent och torrt. Agneta på BVC sa att inotyolen är inte speciellt bra att ha sådär i vecken. Den salvan täpper till för mycket. Men hon höll ju med att man måste ta något för att dämpa det röda, det gör för ont på Ella annars.
 
Men nu fick jag en liten burk med en annan salva, som ska vara bättre än Inotyolen. Daktacort, heter den och är nog egentligen till för att behandla svamp. Men hon sa att det kan fungera. Så den har jag börjat använda.
 
Salvan ska på morgon och kväll. Efter en liten stund efter att salvan lagts på, ska vi använda en liten bit an en mjuk handduk eller lakan, och lägga mellan vecken, då att huden kan andas lite.
För som det är nu på Ella så andas inte huden någonting alls. Hon är för tjock ^^
 
Jag hoppas att detta hjälper nu. Vi har haft en massa bekymmer med hennes hudveck, stackarn ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0