Fika med fina vänner :)

Hej bloggen!
 
Nu är jag och mina tjejer nyss hemkomna ifrån stan. Eller ja, Ella  & jag har varit på stan medan Belle var hemma hos G-mormor Lena. Jag har fikat med Emelie & Erica. Sååå trevligt det var! Det var längesen vi sågs, så jag har hunnit sakna dem rejält. Vi satte oss och tog en latte och en sen frukost på Robert's. Lite catching up och lite skvaller.. Precis vad jag behövde :) Nu återstår en krogrunda, tyckte tjejerna, så det får vi väl ta snart :)
 
Ella var så duktig, hon satt i knäet på mig - lika glad & nöjd som alltid. Efter en liten stund, somnade hon gott i vagnen, så henne märkte man inte av så mycket :) Vi träffades kl. 11 och vid den tiden brukar Ella sova en ordentlig stund. Alltid samma sak, hon vaknar på morgonen - äter & gosar - sedan somnar hon om och sover i någon timme.
Perfekt, egentligen. Då hinner man göra sig själv iordning på förmiddagen. Bra rutin, det där :)
Hon är ett riktigt litet charmtroll, minsan. Satt och charmade Emelie & Erica. Det är faktiskt svårt att koncentrera sig, och inte tappa tråden, när Ella sitter jämte och ler och skrattar :)
 
Belle hade haft jättemysigt hemma hos G-mormor, berättade Lena. De hade bakat pannkakor, kollat på film och lekt i dockhuset :) Mormor berättade att hon ÄLSKADE dockhuset och lekte med sina två små Pet Shops-djur därinne. Det dockhuset har ju jag & lillebror lekt med när vi var små. Jag minns såväl hur roligt vi hade med det :)
 
Jag har ju hittat ett dockhus till Belle nu. Skickade bud med morfar att köpa det. Tror det är Playmo-material, eller vad man säger. Med huset fanns några gubbar och annat tillbehör, så jag tror att Belle kommer bli jätteglad för den presenten :) Fast när jag har frågat vad hon vill ha i present, svarar hon bara; "Godis, mamma. Godis!" ^^
Gud, var min unge är glad i godis numera :]
 
Nä, nu ska jag nog göra lite fint här hemma. Plocka undan och ha mig -.- As always! Mormor & morfar kommer ju till oss ikväll. Jag lagade en fisksoppa igårkväll och det blev en massa över, så jag bjöd över dem. Mamma är ju vegetarian, fast äter fisk, så en fisksoppa passar ju bra då :) Hoppas de gillar den! Jag lägger in recepten sen :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0