Glad i godis.. jotack ^^

Belle var så härlig igår, när vi hade ätit middag. Jag bjöd på fisksoppa, men Belle fick köttbullar & makaroner. När hon hade ätit upp, så frågade Zoran; "Var det gott?" Belle svarade ja och sa att hon var mätt.
"Vad säger man till mamma som lagat maten?" frågade Zoran henne.
 
Hon tittade på mig och sken upp. "Kan jag få godis nu?" utropade hon glatt ^^
Haha, det var "Tack för maten" som jag ville höra, skitunge :) ♥
 
Glad i godis, kan man ju lugnt säga om henne ^^ Det känns som att det har blivit mycket godis för henne nu på sistonde också.. tyvärr..
Jag som har infört att vi bara får dricka juice till frukost, annars är det mjölk & vatten som gäller.. på grund av sockret i juicen, liksom. Men godis äts det mycket av här hemma.. Inte bra!
Jag ska försöka införa godisförbud på vardagarna för oss nu. Efter Belles barnkalas, så blir det ordning & reda ^^
Har blivit en hel del belöningar i form av godis denna vecka, pga att hon slutat med nappen. Men det är ju inte bra att ge godis som belöning, heller.. Kan fungera ibland, men nu har det blivit för mycket, faktiskt.
 
Belle önskade ju sig godis i födelsedagspresent t.om. ^^ Då har det gått för långt ;)
 
Och på tal om godis och onyttigheter... Vad är det för fel på mig?! Jag är så sugen på godis och choklad, så jag ibland kan komma på mig själv och sitta & drömma om choklad.. WTF? Jag har alltid tyckt om choklad, men inte sådär.. Jag och choklad har fått någon konstig relation på sistonde ^^ Jag måste få slut på det. Äter ju förfan choklad och annat onyttigt varje dag.. Jag kommer gå upp i vikt, om jag inte slutar.. Jag och Belle får ha godisförbud tillsammans :) och ska försöka införa tankesättet (så som jag tänkte förut, när jag var NORMAL >.<) "Frukt är godis" istället ^^ Good luck....... -.-
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0