Halloweenfirande

Nu är det snart Halloween! Det skall väl egentligen firas denna helg som kommer nu, sista helgen i oktober, väl? Men denna helg har vi fullt upp med barnkalas och släktkalas för Bellisen, så vi har bestämt att fira nästa helg. Och jag har bjudit hem Josefin, hennes sambo Martin och deras döttrar Amber & Elina. Lite Halloweenfirande med barnen, liksom.
Vi ska alla klä ut oss också, så det ska bli jätteroligt. Jag har INGEN aning om vad jag ska klä ut mig till, men Zoran vill vara Jokern (ni vet han i Batmanfilmerna..) och barnen skall få vara spöken. Skall ta ett gammalt vitt lakan och klippa ut för ansiktet, så får de bara små spöken :)
Jag tänkte nog kanske klä mig i svart och ha vitt teatersmink på mig. MEN vi får ju inte se för läskiga ut, vi har Belle & Amber att tänka på. Men vad roligt det skall bli :) Längtar!
Och då tänkte jag att det hade varit roligt med någon rolig tårta eller efterrätt i Halloweentema! Hittade en massa roligt på Google, här är lite;
 
Döskalletårta
 
Spökmuffins
 
Marängspöken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0