Härliga onsdag!

Hejdär!
Idag har vi haft en riktigt mysig dag, jag & flickorna. Belle fick stanna hemma idag från dagis, vilket betydde sovmorgon. Zoran åkte till jobbet tidigt idag, stackarn. Han fick väl gå upp strax efter kl. 5 imorse för att hinna till jobbet i tid. Belle ville först vakna då med, men NÄHÄDU, det kunde hon bara glömma ^^ Jag ville inte vakna så tidigt! Så efter att hon somnade om, så sov vi ytterligare några timmar. Jag fick absolut bästa platsen, i mitten. Ella på min högra sida och Belle på min vänstra. Såå mysigt! :)
Belle och jag vaknade samtidigt, runt kl. 8 och så låg vi och pratade och gosade en lång stund innan vi gick upp. Jättehärligt. Sedan gick jag & Bellis upp, Ella fortsatte att sova. Klädde på oss & gjorde oss iordning sedan gick vi ner. Jag gjorde iordning frukosten. Belle ville ha risgrynsgröt och sylt. Hon åt riktigt duktigt. Min duktiga tjej :)
 
När frukosten var avklarad och disken iordning så vaknade Ella. Hon sov banne mig till halv 11! När Ella vaknade så satte jag henne i sin babysitter. Jag bäddade sängarna och när jag bytte blöja & klädde om lillan så ville Belle vara med. Hon satt och klappade Ella på huvudet medan jag bytte blöjan. Hon satt och tröstade henne, såsom om det gjorde ont på henne ^^ Det tvivlar jag på att det gör!
 
När Ella var iordning låg hon så nöjt i sin babysitter och Belle satt jämte och läste bok, att jag fick tid att pilla med tvätten. När hemmet var iordning och barnen likaså, tog vi en promenad till Hemköp. Jag behövde köpa till lite ingredienser till kvällsmaten. Belle gick duktigt brevid. Belle var jätteduktig inne i affären, så hon fick köpa såpbubblor. När vi var på väg hem, så stannade vi på vägen och blåste lite bubblor. Det blev dock problem och bråk när vi skulle fortsätta vår färd hem och därmed pausa bubblandet. Då blev Belle skitsur. Jag fick en ordentlig lavett av henne. INTE OKEJ! Det lärde hon sig snabbt, och när hon lugnat sig så lyssnade hon att vi skulle bubbla hemma iställlet och därefter gick det bra.
 
Värmde resterna från gårdagens middag, som faktiskt Zoran lagade ihop :) Efter lunchen så satte jag igång Barnkanalen och Belle fick titta på lite barnprogram. Ella sov en liten stund, så jag plockade lite här hemma (as always.. spelar dock ingen roll hur mycket man plockar, det stökas till direkt..)
 
Nu invänar vi finbesök! Sophia och hennes flickor Wilma & Annie kommer snart. Ska bli jätteroligt :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0