Husägare 2013 :)

Jag har varit dålig på att uppdatera de senaste dagarna. Vi har haft fullt upp med Ellas dop. Dopet hölls i söndags och det blev en jättefin dopfest. Vi är jättenöjda! Vi fick fina presenter till Ella också, jag ska ta kort på vad vi fick :)
 
Men det är inte bara dopet som hållt oss sysselsatta, vi har en massa annat på gång också. Igår var vi nämligen på banken och skrev på ett köpekontrakt för att köpa hus! Nu blir det av. Vi verkar bli husägare 1 januari. Bra början på år 2013 :) 
Jag har inte varit så insatt i det hela, faktiskt. Jag har ju varit och kollat på huset och jag, liksom Zoran, blev helt förälskad i huset. Det finns plats för att barnen skall kunna växa upp, stor plats för en barnfamilj samt ett varsitt rum till tjejerna. Det har varit Zoran mest som åkt till huset och kikat runt, vi har tagit dit våra kunniga släktingar som hjälpt oss att 'besiktiga' huset. Alla möten på banken osv, har Zoran tagit hand om och jag har inte varit med så mycket. Jag har väl varit aningen anti till att köpa ett hus. Mycket för att jag inte vill ta vatten över huvudet samt att jag har trivts här vi bor nu. Men det har inte Zoran gjort, eller han har alltid velat ha någonting eget, så han har inte kunnat släppa sina drömmar om ett eget hus. Men nu är de uppfyllda, nu bor vi snart i vårt alldeles egna hus :)
Så det känns jättebra, verkligen. Men jag ser väl kanske inte jätteframemot ännu en flytt >.<  Men det tar vi då, helt enkelt. Just nu lever vi ju på som vanligt, förutom att vi pratar om huset och husinredning 24/7 ^^
 
En otroligt rolig sak också ifrån dopet, är att Ella fick en hel del pengar ifrån gästerna, och dessa skall gå till att göra flickornas nya rum fina :) Känns jätteroligt att vi kommer få rummet jättefina. Funderade på att åka runt lite i nästa vecka och kolla efter lite tapeter, faktiskt. Bra att ha det klart redan nu, nämligen. För när vi fått nycklarna och tillgång till huset, så ska vi måla om hela huset. Och då är det roligt om tapeterna redan är utvalda, så vi snabbt kan få det på väggarna. Jag vill inte flytta in en massa möbler innan målningen är klar, nämligen. Känns bara jobbigt, så vi har siktat in oss på att få målningen fixad först.
 
Så ja.. om 3 månader har vi ett eget hus :)  Känns jättebra!

Kommentarer
Postat av: Therese

Det ska bli så roligt att vi snart ska bli "grannar"..Tänk va enkelt det blir att bara träffas o gå en runda med barnen <3

Har börjat blogga lite grann igen, ska försöka hålla igång den hehe :)

Svar: Ja, absolut :) Kommer bli jätteskoj! Nära & bra :) <3Bra, då kikar jag in :)
livetkarlekenfamiljen.blogg.se

2012-10-03 @ 11:45:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0