Inspiration i massor

Belle fyller 3 år den 26 oktober. Den helgen blir det mycket firande. På lördagen ska det hållas barnkalas för tjejkompisarna och på söndagen är det familj & släkten som kommer.
Jag inväntar att min beställning av inbjudningskort skall komma på posten, så jag kan skicka iväg alla inbjudningarna till släkt & vänner. Kommer nog imorgon :) Beställer (som alltid) ifrån smartphoto.se. Gillar de olika typer av fotokort de har och det är rimliga prisar. Men tyvärr.. så har jag beställt alla mina inbjudningskort, tackkort m.m. därifrån, så börjar trötta på utbudet. Eftersom jag vill ha lite nytt.
 
Men iallafall, snart är det som sagt dags för barnkalas för Belles del. Ska bli jätteroligt. I helgen var hon på barnkalas hos bästisen Nellie. Hon hade haft det skoj. Hade liite svårt att komma in i leken med de andra barnen i början, berättade Therese & Dannie. Hon hade tagit Tesse i handen istället och velat gå ner istället för att leka på Nellies rum. Men efter ett tag så hade hon börjat leka ihop med de andra barnen och så hade det gått jättebra. Nellie har fyllt 4 år och hennes kompisar var i hennes ålder och t.om. året äldre. Så Belle är ju yngst och minst. Sedan var det en massa flickor hon inte träffat förut, så det var nog därför. Men summan av kardemumman så hade allt gått bra. Min duktiga tjej :)♥
 
Jag & Zoran stannade en liten stund när vi skulle hämta Belle. Tog en kaffe och pratade lite. Fick värdefulla tips utav Tesse om hur jag ska göra på Belles kalas;
1. Ha ballonger i samma färg! (Nellie hade bara bjudit sina tjejkompisar och det hade blivit lite orättvist när alla Nellies gäster skulle hem och alla ville ha en rosa ballong med sig hem ^^)
2. Glass istället för tårta. Tesse & Dannie hade köpt hem massa glass till ungarna och strössel, maräng och chokladsås att toppa med istället för en tårta. Vilken unge gillar inte glass, liksom?
 
Så dessa bra tips ska jag ta till mig på Belles kalas också :) Jag har suttit nästan hela dagen framför datorn och letat inspiration till kalaset.
Se och inspireras :)
 
 
 
 
 
Såå fint man kan ha det, säg!
 

Kommentarer
Postat av: Therese

Det finns hur mycket som helst att göra inför barnkalas :) Jätte kul :)

2012-10-16 @ 21:57:57
URL: http://mammamedved.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0