Liten blir stor

Usch, vet ni? Fredagar har tappat sin betydelse för min del. Fredagar och lördagar är som vilken annan dag för mig -.- Vad tråkigt! Förr längtade man ju efter fredagen.. Suck.. Det kommer väl tillbaka när man börjat jobba igen och mammaledigheten är över. Men det längtar jag ju inte efter, precis! Det är långt kvar, så jag kan vara lugn :)
 
Det är lite roligt att det känns som att vi har haft Ella hos oss hela livet. Tiden har gått fort, men samtidigt jättesakta. Det kändes som att det var igår vi kom hem från BB, men samtidigt så minns jag inte tiden innan Ella kom.
Däremot så kan jag inte fatta att Belle snart fyller 3 år.! 3 hela år, det har gått fort. Jättejättefort! Jag beställde hem inbjudningskort till hennes födelsedagsfest & barnkalas igår. Liten blir stor, kan man ju lugnt påstå..
 
Men att Belle fyller 3 år.. det är svårt att ta in. Hon börjar verkligen bli stor. Det känns lite läskigt, men samtidigt härligt. För varje dag lär hon sig något nytt ord och nya saker och det är jättehärligt att se :)
 
Men nu har även trotset börjat.. och jag anar att det bara är början ^^ Hon krånglar mycket. Med det mesta.. att klä på sig ex. Nu har hon börjat med att springa iväg ifrån en när vi ska klä på oss, eller vägra helt enkelt. Samma sak med tandborstningen och när ytterkläderna ska på. Sedan så har vi märkt att hon inte lyssnar ordentligt på oss. Sticker iväg om vi ber henne att stanna, gör tvärtemot det vi säger osv. Det är ganska kämpigt.
 
Men någonting jag märkt under de senaste dagarna är att ungen ÄTER ordentligt! Kan ni fatta?! Trotset kanske gör henne hungrig, vem vet? ;)
 
 
Nellie & Belle på Ellas dop :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0