Lycklig för er skull, vänner! ♥

Jag visste inte om vågade skriva om den otroligt underbara nyhet som jag precis fått veta, men sedan kikade jag in på min väns blogg och såg att det var skrivet där, så nu vågar jag.
Min fina vän, Therese & hennes fästman Dannie väntar barn igen!
Jag fick reda på det på dopet, då trots att hon satt jämte mig så såg jag inte bebbemagen på henne. Men så fort hon sa det, så föll blicken på magen och jovisst, där fanns en liten bebismage, minsan!
Jag blev så glad, så jag trodde jag skulle börja gråta. När jag tänker på det, kommer det lyckokänslor på direkten :) ♥
 
Hon är i v. 15, så de har varit tysta om det jättelänge. Och lite missledande har de allt varit också, ex. antytt på att det inte kommer bli syskon på jättelänge osv ;)  Men det är ju inget konstigt att man är tyst om det i början, då det är fram tills månad 3 som kan säger att det är som mest kritiskt för en graviditet.
 
Det är en ganska rolig historia om hur jag & Tesse lärde känna varandra. Tesse är året äldre än mig, och blev också gravid när hon var 17 år och fick Nellie strax innan hon fyllde 18. Jag kände inte henne då, men jag hade hört talas om henne och att hon hade en liten dotter. Vet att jag hittade henne på Bilddagboken (alltså för läääänge sedan ^^) och kikade in där på henne och lilla Nellie.
Sedan då strax efter att jag fått reda på att själv väntade barn så tog jag kontakt med Therese. Jag skrev ett mejl och frågade om jag hade kunnat få prata med henne. Jag ville tala med någon som visste vad jag gick igenom och det visste ju Tesse. Efter att vi chattat lite, hon hjälpte mig att reda ut lite begrepp som jag inte förstod mig på, typ om hur man räknade veckor + dagar m.m. Jag var en riktig nybörjare ;)
 
Vi träffades en gång på en fika på Vattenporten. Då hade hon med sig lilla Nellie som bara kan ha varit ca. 8-9 månader, tror jag. Själv var jag väl i v. 12 eller något.
Det visade sig även att våra karlar kände varandra sedan innan, så vi började träffas allesammans och hade jättetrevligt tillsammans! Idag är Tesse en av mina närmsta vänner och våra döttrar är också fina kompisar :)
"Bästa vämber" som Belle säger :) ♥
 
Jag är överlycklig för deras skull. Tesse & Dannie är underbara människor och jag önskar dem all glädje och lycka i livet. Och lilla Nellie har en speciell plats i mitt hjärta, jag älskar henne så :) ♥
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0