Nappavvänjning dag 2

Andra natten utan napp avklarad.. och det gick hur bra som helst! Jag & Zoran var helt chockade igår. Hon hade inte napp under hela dagen OCH hon frågade inte ens efter den under dagen. Inte heller på kvällen, när hon fick sin välling och inte heller när vi gick upp till hennes rum och det var läggdags. Eller jo, hon frågade faktiskt när hon la sig i sängen. Men då svarade jag bara att vi inte hade någon napp, den hade vi ju glömt att ta med hem. Den förklaringen godtog hon utan problem och så somnade hon gott i sin säng.. UTAN NAPP!
 
När hon vaknade imorse så berömde vi henne jättemycket för att hon sovit en hel natt utan nappen och hon var så stolt, så stolt så :) Jättehärligt att se. Vid frukosten pratade vi lite om nappen. Att Belle inte längre behöver sin napp, att hon är så stor nu. Sedan rabblade vi namn på alla hennes kompisar som inte längre har napp. Nellie har ingen napp, Amber har ingen napp, Emilio & Antonio har ingen napp, Lukas har ingen napp och inte Ella heller osv osv.
Förhoppningsvis blir hon mer pepp på att sluta när hon förstår att kompiasrna inte heller har nappen längre.
 
Jag kan inte fatta så duktig hon är. Jag tror att vi kan avsluta nappkapitelt helt utan problem, faktiskt. Visst, lite gnäll, men annars tror jag det kommer gå galant. Sedan, när hon varit utan sin napp någon vecka, så hänger vi dem i Pippiparken :) Det tror jag att Belle kommer tycka om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0