Nystädat hem, trevlig utgång i lördags & en jävla massa pärlor på golvet -.-

1 pärla.. 2 pärlor.. 3 pärlor.. 4 pärlor.. Nu har jag slutat räkna alla de små pyttepärlor som Belle tappar ner på golvet. Antalet är väl uppe runt emot 50 stycken just nu. Kommer ju trampa på en massa sen.. aoutch!
Blir väl att krypa på golvet och plocka upp dem när hon är klar med pärlandet. Hon pärlar ett pärlhalsband, min lilla stumpalumpa. Men som sagt, tappar de flesta pärlorna på golvet, så undrar om det kommer räcka till ett halsband också ;)
 
Minstingen sussar gott i soffan med en gosig filt över sig. Filten behövs verkligen, för det börjar bli ordentligt kallt här hemma.. Belle har en tjock stickad kofta på sig och jag letar jämt efter koftor att slänga på mig. Sedan har jag ju kvar mina j*vla värmevallningar, så jag klär på & av mig hela tiden. Jobbigt.. Men det har minskat, tack & lov. När Ella var nyfödd så var det JOBBIGT med stora bokstäver -.- Jag köpte mig en handfläkt som jag satt och fläktade mig med jämt. Dock så var det ingen tyst fläkt, utan den lät som en jäkla köksfläkt ^^ Så den var inte alls så diskret som jag hade önskat ;) 
Men nu är det bättre, men det är aningen irriterande att behöva klä på och klä av sig hela tiden. Har ju även en tendens att jämt förlägga mina koftor här hemma -.- I-landsproblem, jag vet..
 
Zoran började jobbet 5.30 imorse, stackars liten! Men han tror att han skulle sluta tidigare, så det hoppas vi på :) Han har varit så gullig med söta sms och ringt och berättat att han saknar mig :) Så söt han är! Saknar honom också. Jag hade velat att han kom hem innan det blev för mörkt, så hade vi kunnat gå en promenad med töserna.
Han & jag gick en runda med Ella i barnvagnen i Söndrum igår och det var jättehärligt. Det behövde vi verkligen, både lite smått bakfulla och hängiga ^^
 
Utången i lördags var jättetrevlig och VÄLBEHÖVD. Jag gick ut i sällskap av Hanna, Josefin samt Josefins lillasyster Johanna. Supertrevligt sällskap! :) Vi förfestade hemma hos Josefin. Josefin hade sina töser sovandes hemma medan vi satt ute på balkongen. Jag hade sååån lust att väcka hennes minsting och gosa bebis lite. Men det fick jag inte, konstigt nog ^^ Jag satt och visade upp bilder på flickorna en hel del under kvällen ^^ Men som sagt, det förvarnade jag dem för ;)
Snälle pappa skjutsade oss in till stan. Satte oss på Robert's och tog ett glas sedan gick vi för att dansa på Moon. Besökte även snabbt B&B och dansade lite där. Hade jättemysigt ute med supertrevliga tjejer :)
Tappade dock bort lappen till garderoben inne på Moon, så fick inte ut min jacka. Det var kanske inte det roligaste, men det löste sig och jag fick ut min jacka tillslut :) 
Träffade inte min älskling så mycket som jag velat under kvällen, men fick ändå någon dans och lite pussande under kvällen, sedan åkte vi taxin ihop hem till mamma & pappa. Det hade gått bra med Ella. Hon hade haft lite svårt med flaskan, men hon äter inte så mycket på natten ändå så det hade inte gjort något.
 
Summan av kardemumman, det var en mysig kväll :) Men jag känner mig överlag ganska klar med klubbandet, faktiskt. Det är kanske inte riktigt min stil längre. Fast ibland behöver man väl komma ut och dansa loss lite :) och jag vet precis vilka tjejer jag ska dra med mig nästa gång :)
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Så bra att ute kvällen blev lyckad! Längtar också efter första barnlediga kvällen. Men Enya måste bli bättre med sin mage först. Vet inte heller om jag är så sugen på puben direkt. Men det är ju helt klart kul att gå ut och dansa!

Svar: Det förstår jag. Det var faktiskt jätteskönt att komma ut lite. Ja, det är klart. Stackars liten <3
livetkarlekenfamiljen.blogg.se

2012-10-22 @ 17:43:51
URL: http://Ourhappydays.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0