Operation Barnledig

På lördag skall jag försöka mig på Operation Barnledig. Jag ska ut med vännerna på stan. En efterlängtad utgång, kan jag ju säga. Jag räknade ihop att det var 1 år sedan jag var ute med vänner. Ella är fortfarande liten, så jag har lite dåligt samvete i mammahjärtat över att jag ska lämna henne till mina föräldrar. Men jag behöver komma ut. Från det att jag fyllde 20 till att jag fyllde 21 så har jag varit ute 4 gånger, så nu är det dags :)
 
Jag måste bara reda ut en sak innan jag lämnar lillan och det är att hon tar flaskan. Hon har inte ens tagit napp, så hon har ingen aning om hur man suger på nappflaskan heller. Jag började försöka med mjölkersättning i nappflaskan igår. Gett henne små mängder, mest för att hon ska förstå hur man suger på nappen. Det sägs att det är två helt olika sugtekniker att suga på napp i jämförelse med bröstet, så det är lite att vänja sig vid.
Efter 4 försöket igår, så tog hon flaskan och sög ordentligt. Så det går ju. Men imorse gick det inte bra, så det är lite till och från just nu.. Men jag ska försöka om några timmar igen, när hon börjar bli hungrig igen. Hoppas det går bättre idag, annars känns det lite osäkert med utgång på lördag.
Det är förmodligen mina föräldrar som passar Ella och Zorans föräldrar som passar Belle på lördag. Mor-och farföräldrarna får en av varje :)
 
Zoran ska också ut med sina vänner och så ska vi träffas senare på stan. Jag ser verkligen framemot att få komma ut lite, det kommer bli trevligt. Men som sagt, det är fortfarande aningen osäkert då Ella inte riktigt tar flaskan ordentligt. Hoppas det löser sig :)
 
Men visst är man nervös inför att lämna henne för första gången. Men jag är ändå lugn när hon är hos mamma & pappa. För jag vet att de ringer så fort det är något. Och även om det går bra, så får jag det bekräftat av en massa sms och mms-bilder under kvällen. Så det känns ändå tryggt! :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0