Baddags med tjejerna :)

Lite bilder när jag badade flickorna häromdagen. Det är riktigt roligt att bada dem, speciellt när Belle vill hjälpa till att bada sin lillasyster. Tyvärr så har vi inget badkar.. Det är sjukt trist, för jag hade såå gärna velat ha just detta. Speciellt sedan när Ella kan sitta upp, så hade man kunnat bada dem ihop. Nu har jag endast en liten badbalja, som Belle snart är för stor för.. Häller i lite vatten med olja till Ella, sedan sitter Belle jämte mig och hjälper till att hälla vatten på Ellas fötter och ben. Hon vill hemskt gärna vara med och tvätta håret på lillasyster, men det går inte riktigt så bra. Stackars Ella får allt vatten i ansiktet och det gillar hon inte. Så Belle får tvätta fötterna istället :)
Ella tycker om att bada. Ligger helt stilla och har aldrig gnällt av att bli blöt. Man behöver inte ha någon tvål till Ella, utan det räcker med några droppar olja i badvattnet. Men jag har tagit lite babyshampoo i hennes hår någon gång. Annars säger man att bebisar inte behöver något sådant, men Ella har faktsikt väldigt mycket hår trots hon är så liten, så hon kan behöva en shamponering ibland ;]
När Ella är färdig lägger jag henne, invirad i en handduk i sin babysitter. Plus plastad frotté under henne, bebisar kissar verkligen hela, hela tiden! Sedan är det Belles tur. Av med kläderna, i med badskummet och när hela baljan är täckt utav skum, så hoppar Belle i.
 
 
 
 
När väl Belle är i badet och leker med sina leksaker, så har man all tid i världen för att göra Ella iordning.
Ella tycker inte om när man försöker tvätta hennes veck vid halsen. Många veck och de måste vara rena, annars blir det jättelätt irriterat. Under de två första veckorna var det väldigt irriterat mellan vecken på vissa ställen. Det var mitt fel, jag hade inte ordentlligt med koll. Ella kräktes ganska ofta. Hon kräktes inte mycket, men ofta. Och Belle kräktes kanske 5 gånger under hela hennes första år, så jag var inte alls van vid detta. Men eftersom hon kräker och det kanske kommer i vecken, så blir det mycket mer irriterat. Men nu håller jag koll!
Men hon gillar inte det ^^ Är ganska meckigt att få rent hennes veck, för hon kämpar med att hålla upp huvudet, så man inte kommer åt. Och då gnäller hon en hel del..
 
Eller så gnäller hon för att man fixat frillan på henne ^^
 
 
Belle gillar att sitta i badet och leka med sina 'kompisar'. Däremot att tvätta håret... Jag har försökt att få henne att titta upp i taket, så kommer inte vattnet i ögonen. Men det gillar hon inte. Så just nu står hon med en tvättlapp över ögonen när jag tvättar håret. Tvättlappen blir dyngblöt, men det spelar tydligen ingen roll. Hon vill förmodligen bara täcka ögonen med något.
Jag köpte ett balsamspray till Belle för någon månad sedan. Förr hade jag både shampoo och balsam till henne, men detta spray är jättebra. Man kan kammar ut håret lättare än innan och så går det fortare i badet med bara shampot.
Belle har duschtvå, shampoo, badskum och detta balsamspray med Spöket Laban & Labolina på :) Det tycker hon är roligt :)
 
 
Mammas lilla nakenfis :) min tjocka nakenfis ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0