BADHUSET

Det blev lite ändrade planer för idag, för jag & minstingen följde nämligen med Zoran & Belle till badhuset. Jag letade fram ett par badbyxor till Ella och min gamla bikini sedan hängde vi med. Det var så mysigt att bada med tjejerna. Både jag & Zoran har ju våra baktankar med att ta Belle till badhuset ^^ Nämligen att få kramas! Med Belle alltså ;] Så många kramar och så gosigt har man ju inte precis med henne på torra land. När vi badar är hon i famnen hela tiden och man får passa på att ta tillfället i akt och gosa :) Belle är väl inte på goshumör, utan vill hoppa, plaska och leka med badleksakerna. Eller åka rutschkana med Zoran och åka i virvelvinden :)
 
Det var premiär för Ellas del! Hon såg välidgt förvånad ut när jag doppade ner henne i början men verkade sedan gilla det. Eller gilla och gilla.. Hon verkade inte misstycka iallafall. Hon såg väldigt förvånad ut samt lite skeptiskt. Ungefär som om hon inte riktigt hade bestämt sig vad hon faktiskt tyckte om att bada ^^ Men det var mysigt för mig & Zoran iallafall. Vi fick mycket kvalitétstid och mycket gos med flickorna :)
 
Ella blev ganska trött av badandet, så jag gick upp med henne. Medan Ella fick torka i handduken, så fortsatte Zoran & Belle att bada. Zoran gick iväg en liten stund för att bubbla lite, medan Belle var kvar i den grunda delen av bassängen. Belle brukar alltid stanna vid den lilla rutschkanan och där vattnet sprutar upp ur golvet. Det gillar hon. Men helt plötsligt ser jag hur hon beger sig mot den djupa delen och trots att jag ropar på henne så hörde hon inte mig. Två sekunder senare var hon nästan inne i virvelvinden! Jag fick springa in i bassängen med Ella invirad i handduk och allt för att få tag på henne. Busungen! Men det gick ju väl ändå, så ingen skada skedd.
 
Efter badandet tog vi en varsin hamburgare på badcaféet. När hungern var mättad så gick vi och bytte om och åkte hem. Nu ligger hela familjen i soffan och tittar på en film. Ella & Zoran tar sig en tupplur :)
Snart kommer Therese & Nellie till oss. Belle är aningen gnällig just nu, men hoppas hon piggnar till när Nellie kommer. Jag är så kaffesugen, men inväntar Tesse :)
 
Här är lite bilder från badhuset;
Kolla in vår lilla tjockis :) Mammas knubbis ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0