Belle duktig i kyrkan!

Jag glömde totalt i mitt förra inlägg att skriva om hur sjukt duktig Bellisen var i kyrkan! Jag var nog upptagen med att ge anmärkningar på hela den kristna religionens uppbyggnad ^^
Belle var iallafall jätteduktig. Innan vi åkte till kyrkan pratade jag med henne, berättade att vi skulle till en kyrka och så frågade jag "vet du vad vi ska göra när vi kommer till kyrkan?" Belle svarar; "Inte spinga från mamma" och "Belle måste lyssna", SÖTA UNGE! Och helt rätt hade hon ju! Men jag la ändå till att vi måste vara tysta och viska och sitta stilla. Och detta gjorde hon jätteduktigt. Hon tyckte det var roligt att blädda i Bibeln och blev helt fascinerad när alla började sjunga. Det tyckte hon var roligt, satt och fnissade. När jag då försökte vara en god kyrkobesökare och sjunga dessa otroligt tråkiga..  psalmer, så tittade hon noga på mig och började mima :) Antagligen sjöng jag så tyst, att hon trodde att det var vad jag gjorde ^^ Hon var väldigt noga med att förse både mig & Zoran med en varsin Bibel och att vi skulle läsa den också. La jag den ifrån sig var hon noga med att plocka upp den till mig igen :) Min duktiga tjej!
Ska låta henne följa med Baba & Didda till den kroatiska mässan snart. Baba hade nog blivit glad att få visa upp Belle lite :) Och glad av att se så duktig hon är i kyrkan :)
 
Vi träffade en av mammas jobbarkompisar, han var där med sina två barn. Det första han frågade när vi sågs var "Ska ni ha dop?" Haha, ja varför skulle vi annars vistas i kyrkan, liksom? ;) Det skulle även de ha, i nästa vecka. Kanske därför de var där, också ^^ 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0