Belle sjuk, mamma trött, pappa sugen på hus.....

Usch, det blev ingen bra start på denna dagen för mig.. Vi vaknde visserligen en och en halvtimme senare än normalt, men eftersom stackars Belle haft ganska hög feber och mycket hosta inatt, så är jag TRÖTT.
Ringde Zoran direkt när jag vaknade för att höra så han fick ordentligt med sömn inatt. "Jaja, jag fick sova. Ingen fara med mig" fick jag som svar. Sedan kom jag ju på.. Killen sover som en stock om nätterna och är jäkligt svårväckt, klart han fått sin sömn ^^ Själv har jag vaknat vid varenda hostning och jag gick upp mitt i natten för att göra välling och hämta 'mammacin' och juice till Bellisen. Sedan tog det sin lilla stund att få Belle att få i sig sin hostmedicin. Hon vill bara ha den 'goda' medicinen :) 
Men till slut så tog hon skeden med hostmedicinen. Hon är inte ens 3 år gammal, men fan vad duktig tjej jag har! Jag blir så stolt över henne. Hon fick dricka lite äpplejuice samt välling efteråt, sedan somnade hon om. Jag har legat ihoptryckt mellan Belle och Ella inatt, så det har varit en lite jobbig natt. Ella har dock sovit jättebra, så henne har jag knappt märkt av alls. Hon vaknade för snutt 2 gånger, bara! Hon tog igen det imorse, ville äta från bägge brösten, så det blev en lååång ammning :)
 
Jag la Ella i barnvagnen och vyssade henne lite medan jag försökte ta fram frukosten till mig & Belle. Ella gnällde ganska rejält, men Belle tjatade att hon var hungrig, så det var bara att fortsätta göra iordning frukost till oss. Sedan ringde Zoran och pratade om att ett hus som vi kollat på för ett tag sedan, hade sänkt priset på utgångspriset ganska rejält och han var 'sugen' på det huset. Puuuust.....
Jag är så trött på allt som har med husvisningar eller ens snacket om detta just nu. Så fort vi flyttade hit, vilket var i mitten av mars, så började Zoran prata om att ha ett eget hus. Jag förstår det, absolut. Men vi har inte mycket pengar. Jag tjänar ingenting, så han är ensamförsörjare av vår familj. Det är kämpigt! Ett husköp plus på allt, det är för mycket. Anser jag... Men det som betyder mer för mig än ekonomin, är att jag vill bara landa någonstans. Vi flyttade hit när jag väntade Ella och detta hus är helt perfekt för oss, egentligen. Precis så stort som vi behöver det, med stor, fin trädgård och jag har nära till dagis, BVC och ICA & Hemköp. Det är helt perfekt. Jag vill bara landa någonstans, få iordning, KOMMA HEM!
Åå, jag snäste av Zoran i telefonen, men jag orkar inte ens tänka på att flytta just nu.. Sedan visst, i framtiden om kanske 2-3 år så måste vi mer eller mindre flytta. När det börjar bli dags för Ella att få ett eget rum, då måste vi ju ha något större. Nej, jag orkar som sagt inte ens tänka tanken -.- 
 
Köket ser ut som ett bombnedslag. Kokte ägg till Belle, vilket betyder äggskal över hela golvet ^^ Skoj!
 
 
Nyvaken sjukling  ♥
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0