Belle sjuk..

Vaknade av att Ella skruvade på sig och jag försökte ge henne bröstet för att somna om. När den lilla hade snuttat färdigt och somnat, så vaknade Belle. Hon kom till vår säng under natten, så hon sov jämte oss. Hon ville gå upp och lägga sig i soffan. Var jättegnällig och när jag vände mig bort från Ella och till henne istället, kändes hon jättevarm. "Nemen, har du feber, älskling?" sa jag och Belle kände sig på sin panna och svarade "Ja, mamma. Jag är jätte huk (sjuk). Jag vill sova soffan och få mammacin, mamma". Sedan tillade hon fort "Den goda mammacinen, mamma!" ^^
Hon tycker att Panodilen och Iprenen smakar gott, den flytande. Någon gång när hon var hostig fick hon en hostmedicin, som hon inte tyckte om. Så nu är hon noga att påpeka att hon bara vill ha den goda medicinen :)
 
Vi tog kudde och en gose, och nu sitter vi i soffan och tittar på Bolibompa. Hon hade 37,8 graders feber, stackarn. Zoran är ledig idag, så han & minstingen ligger kvar uppe i sängen. Jag fick ringa dagis och säga att hon var sjuk. Jag skulle höra av om om hur hon mått under dagen imorgon, för att se om hon kommer. Egentligen är det ju en feberfri dag som gäller att man varit sjuk, så vi får se.
 
Nä, nu gnäller Ella, hör jag! Hon vill också titta på Bolibompa, säkert :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0