Dagisuppift "Ett sommarminne"

Bara jag i familjen som fortfarande är vaken. Belle somnade runt kl. 20 och Zoran tätt därefter :) Lilla Ella somnade nyss i famnen, men ligger nu jämte mig i soffan. Jag har glott på "Game of thrones" ^^ Började titta ihop med Zoran, men han övergav mig. Nu ligger jag lite före honom, för jag var bara tvungen att glo på ytterligare ett till avsnitt :)
Nu har jag gjort iordning Zorans mackor till jobbet imorgon. Kylskåpet är nästan helt tomt, så måste åka och handla imorgon. Imorgon är det dagis för Bellisen. Hoppas att det är okej väder imorgon, så vi slipper regn & rusk. Det hoppas man väl alltid, men lite extra när man promenerar till dagiset :]
Imorgon ska hon få ha med sin sommaruppgift "Ett sommarminne" till dagis. Uppgiften var att man skulle 'samla' ett sommarminne, ett som har med vatten att göra, i en PET-flaska. Hälla vatten i en flaska, med andra ord :) Och ta en bild på det.
Vi samlade ihop lite sand och snäckor från stranden i en flaska och så hängde jag på fotografierna på flaskan.
Man skulle skriva tillsammans med barnen om minnet. Jag försökte komunicera med Belle, så hon blev delaktig. Men det var lite svårt. Hon var inte alls intresserad ^^ Så jag skrev ihop lite saker om vad Belle tyckte var roligt med stranden. Att hon tyckte det var roligt att bygga sandslott.. samt att rasera dem. Och att hon gillade att skvätta ner oss andra med en massa vatten :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0