Ella leker med sin flodhästballerina :)

Belle springer runt med sina två gosedjurskatter. Här på nedervåningen kan man springa runt hela stället. Från köket till vardagsrummet till matrummet och så tillbaka till köket. Så det springs runt, runt och runt här hemma ^^
Av vad jag hör ifrån hennes lek så låter det som att en av katterna är lite dum, han bits och jagar den andra. Hon kommer ibland fram till mig och ber mig tillrättavisa den stygga katten ^^
Vi har precis ätit frukost. Vi kom upp sent idag. Kl. 9 gick vi upp ur sängen idag, jag & Belle. Gick ner, tömde diskmaskinen och ställde sedan fram frukosten till oss. Ella sov fortfarande i stora sängen. Belle fick risgrynsgröt, en rostemacka med smör på, ett glas mjölk och lite nekarin. Hon åt upp allt förutom mackan. Men några tuggor tog hon ändå. Så glad jag blev. Jag behövde inte tjata någonting. Hon åt fint och helt självmant. Hon är duktig :)
 
Nu har Ella också vaknat, så hon ligger i sin ligginsats och leker med hennes leksak. Den är svår att förklara, det ska nog vara en lila flodhäst, med en ballerinakjol som prasslar. Och den gillar Ella. Roligt. Det är nu för någon dag sedan som hon faktiskt började "leka" med den.
Det är riktigt roligt att titta på, för Ella är inte medveten om sina rörelser än. Hon rör sig fortfarande okontrollerat. Så när hon fattat tag i den här leksaken och det prasslar och låter, är hon inte alls medveten om att det är hennes grepp om den som gör ljudet. Så hon ser ytterst förvånad ut varje gång det prasslar till. Otroligt gulligt! :)
Men hon gillar ljudet, annars hade hon gnällt till. Hon granskar denne flodhäst väldigt mycket också, som att hon försöker se vad det egentligen är för något :)
 
Här har vi leksaken! Bilden är ifrån igår :)
 
Ella fick den utav min farbror Mattias, Anna & kusin Robin & Olivia :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0