Fixarlördag!

Lördagen inleddes med en jättelåååång sovmorgon. Belle väckte oss runt kl. 8.30. Låg och tjabbade i hopp om att få upp sin mamma & pappa, men utan resultat. Men efter en liten stund fick jag Zoran att gå upp med henne. Han tog kudde och täcke och gick ner med Belle till soffan. Satte igång Toy Story på TV:n och somnade om i soffan. Jag & Ella fick sova vidare upp i stora sängen. Så mysigt :)
Runt halv 10 vaknade jag och minstingen. Gick upp, klädde på mig. Bytte blöja och kläder på Ella. Belle kom också upp, så hon fick byta om hon med. Sedan gick vi ner till Zoran som fortfarande sov gott i soffan. Invirad i Belles ljusrosa Hello Kitty-täcke ^^ Såg jättesött ut :)
Belle gjorde kanonkulan rakt ner på sin stackars pappa. Kanske lite brutalt, men en bra väckningteknik ^^
 
Zoran & Belle körde ner och köpte frallor, medan jag & minstingen gjorde iordning frukost. Ella kommer bli en bra kock, tror jag! Så mycket som jag har lagat mat med henne på armen, hon borde ju snappa upp något om matlagning ;]
Efter frukosten så började Zoran med att plocka in all ved in i uteförrådet. Veden låg utanför förr, men nu börjar det bli lite väl kallt. Sedan ska han klippa gräset. Belle är ute med honom just nu. Hon ville följa med sin pappa ut, såklart :)  Belle är fortfarande lite krasslig, men det börjar bli bättre. Febern är nästan borta, men näsan rinner konstant. Stackarn!
Jag sitter med Ella i knäet och skall strax börja rensa lite i mitt ena skafferi. Det är grejer överallt, tänkte göra lite ordning bland lådorna. Det blir en fixardag :) Skönt!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0