Gårdagens fotografering & stanrunda

Måtte den här förkylningen gå över SNABBT. Jag har varit småkrasslig i flera dagar nu och jag börjar bli helt slut utav det. Jag är förkyld som sagt, men det är inte bara näsan som rinner utan förkylningen verkar ha satt sig i bihålorna. Hela huvudet känns tungt och ibland känns det som om det ska explodera. Nu börjar jag bli trött på det här. Jag är helt slut om dagarna av det. Jag är mycket hellre ordentligt sjuk i någon dag, än att vara halvkrasslig under en längre tid. Aja, jag håller tummarna att det ska gå över tills nästa vecka.
 
Igår var vi som sagt och fotade Ella för Hallandsposten! Jag & tjejerna tog bussen in till stan. Hoppade av på Viktoriagatan, och därifrån är det några meter till Göte Karlssons foto, så det gick ju jättesmidigt. Belle var duktig på bussen. Satt och tittade ut genom fönstret hela vägen in.
När vi väl kom dit fick vi vänta en liten stund. Det fanns en liten lekhöra i väntrummet och där placerade Belle sig och ville inte därifrån. Inte ens när vi skulle fotograferas! Men efter lite tjat fick jag med henne in till studion. Trots att vi pratat mycket om fotograferingen hemma, så ville Belle inte vara med. Hon hade fått tag på någon pipleksak från lekhörnan, så den ville hon inte lämna ifrån sig. Och varken jag eller fotografen tyckte att leksaken lämpade sig på bild. Så när hon inte fick ha med den, så vägrade hon.
Men efter att Ella blivit fotad, så ville Belle försöka igen. Allt som allt, fick vi 2 bilder på dem båda, sen ville inte Belle igen.
Jag hade så gärna velat att bägge flickorna skulle vara med. Blev jättebesviken, men så är det. Belle bestämmer ju själv numera. Menmen, när jag skulle välja ut bilden till tidningen, så blev bilderna där Belle var med, inte bra. Ingen av dem log eller skrattade, så jag valde en bild med bara Ella. För Ella tyckte det var jätteskoj och skrattade mycket på sina bilder :) Så det blir nog en jättefin bild till tidningen ändå :)
 
Efter fotograferingen, så mötte G-mormor upp oss och så gick vi och tog en fika. VI gick till kyrkcaféet. Jag har aldrig varit där, men det var en bra plats att ha med sig barn på. De hade en liten lekhörna där Belle lekte och det var stort där. Gott kaffe också! Går nog dit igen och fikar :)
Strosade runt på stan lite därefter och kollade kläder. Orkade dock inte så mycket, blev bara helt matt. Mådde inte jättebra, var inte riktigt på humör för att titta kläder. Belle sprang runt och runt. Hon var helt vild ^^
Men så är det ju med barn; Världen är en enda stor lekplats! Jag låter henne gå runt lite själv, men hon får inte störa andra eller springa ifrån mig. Men hon var inte direkt lydig igår. Jag berättade för henne vad man får och inte får, hon får en chans till. Hon är duktig och uppför sig ordentligt i ca 2 minuter, sedan är det någonting annat som lockar och då glömmer hon allt man sagt. Mitt i stan är det många cyklar också, så det är inte direkt riskfritt att hon strosar omkring själv där.
Leif frågade om hon var ovan vid stan ^^ "Ingen direkt citytjej" sa han. Belle sprang nämligen in i varenda butik hon såg. Såg faktiskt lite ut som att hon aldrig vistats på stan förut ;]
 
När vi sedan tog bussen hem igen, så somnade hon nästan direkt i knäet på mig. Så hon var riktigt, riktigt trött.
När vi närmade oss vår hållplats så sov hon fortfarande. Jag försökte väcka henne, men det var jättesvårt ^^ Till slut fick jag ställa henne ner henne på golvet, och först då vaknade hon till liv. Det var vakna eller trilla, liksom -.-
När vi hoppat av, så står hon och vinkar hejdå till bussen :) "Hejdå, stora bussen!" ropar hon efter den.
Min älskling ♥
 


 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0