Kyckling med teriyakisås & sambal oelek

Ett superenkelt recpet på kyckling i ugn i jättegod sås! Zoran är heltokig i det. Vill att jag ska laga det en gång i veckan ^^ Igår lagade vi det till kvällsmaten. Jättegott! Och plus på allt, så tycker även Belle om det, vilket gör mig jätteglad. Varje gång jag ser den ungen äta med god aptit blir jag varm om hjärtat.
 
Kyckling i teriyaki sås (4 port)
 
3-4 kycklingfiléér
2,5 dl matlagningsgrädde
2.5 dl creme fraiche
1,5 dl teriyaki sås
1 tsk sambal oelek
1 vitlöksklyfta
 
Lägg kycklingfiléérna i en ugnform. Blanda ihop alla ingredienserna och pressa ner vitlöken däri. Jag brukar även hälla i lite soja, men det är mest för färgen. Blandningen kan se väldigt ljud och nästan grå ut, tycker det ser godare ut om man får i lite färg.
Blanda runt och häll över kycklingen. In i ugnen på 175 grader i ca 45 minuter. Servera med jasminris & sallad.
 
Hur gott som helst!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0