Promenix till ankorna

Jag och tjejerna kom hem för en timme sedan. Det blev en promenad ner till ankorna, samt en sväng inom Ica. Behövde köpa välling till Bellis. Belle var pigg och hon skulle gå själv för det mesta. När vi då kom till ankorna så flockades dem runt oss och nästintill åt ur händerna. Belle var överlycklig :) Hon vill ju alltid försöka klappa ankorna, dock aldrig lyckats. Så när de vågar sig så nära att de äter ur händerna, så är Belle happy :)
 
Vi gick hemifrån halv 2 och kom hem runt kl. 3, så det blev en lång promenix. Skönt! Jag försökte tjata på Belle att stå på ståbrädan hela vägen ner till ankorna, så jag kunde gå raskt. Men hon vägrade. Sedan när då vi skulle gå hem, så ville Belle äntligen stå på ståbrädan. Men då är det ju uppförsbacke som gäller största delen av vägen hem. När jag då gick, flämtandes och pustandes, och puttade på vagnen, så hade jag inte tjatat upp Belle på brädan om hon ville gå själv ^^ Men det ville hon ju såklart inte.. Det var ju uppförsbacke, hallå! :]
 
 
Belle var riktigt, riktigt trött när vi kom hem. Försökte få henne att äta lite, men hon ville bara ha välling. Nu ligger hon i soffan och tittar på film. Hon ropade förut;
- Mamma, jag är inte ba..
- Nej, jag vet. Du är snart frisk!
- Jag måste ta pempen, mamma.
- Va?
- Pempen!
Sedan föll poletten ner, TEMPEN :) Söta unge ♥
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0