Slappeonsdag!

Idag ska det slappas och drickas te här hemma. Zoran är ledig ifrån jobbet idag. Mysigt.
Jag är genomförkyld, som igår. Men mycket piggare, så det går la åt rätt håll. Dock bara för min egen del.. Ella har fått hosta och är snuvig. Lilla tjejen! Alldeles för liten för att bli sjuk ju.. Bara 2 månader gammal ♥ Hoppas det går över snabbt för henne, stumpa lumpa.
 
Jag har varit duktig de senaste dagarna, ska ni veta. Jag har fått iordning i tvättstugan nu, med garderoben. Pappa och Zoran monterade upp alltihop i söndags och jag har fixat med kläderna och förvaring därinne. Har lite kvar att göra, men det stora sakerna är nu uppe och iordning :)
Därefter har jag rensat ut i vårt förråd under trappan. Där hade vi verkligen bara slängt in saker och man hittade absolut ingenting. Så jag drog ut ALLT, sorterade upp i lådor och sedan in igen. Ställde ut det som skulle vara i uteförrådet och så slängde jag en massa också. Det tog sin lilla tid.. Och när sakerna var på plats, var det dags att sortera ut alla våra papper! Jag hade öst i en massa viktiga papper i ett hemarkiv. Detta sorterade jag upp och la i olika plastmappar. Satt och märkte alla mapparna; en till Ella, till Belle och till lönelappar, F-kassan, A-kassan, Försäkring, Huset, Bilen osv. Det tog också sin lilla tid, ska jag säga! När det var klart så tog jag mig an städskåpet samt skafferiet i köket. Pust.. Men nu fan är det ordning! Bra att ha ett litet hum om vad man har i sina förråd och skåp, faktiskt ^^ Igår fick jag även städat hela huset, med stor hjälp av G-mormor Lena! Tack, mommo! ♥
 
Så idag är det bara att ta det lugnt och koncentrera sig på att bli frisk :) och för Zorans del får han väl koncentrera sig på att INTE bli sjuk. Belle är på dagis, så hon får leka av sig och träffa kompisarna där. Jag kom inte iväg med henne igår ju. Hade dåligt samvete för det, för hon behöver ju stimulans. En hängig mamma kan inte ge det hemma, tyvärr. Jaja, nog tjatat om städning etc. Tråkigt blogg det börjar bli -.- Nu ska jag gå och sätta mig jämte Zoran i soffan och gosa lite. Ella sussar gott i barnvagnsinsatsen nu och sover bort förkylningen, förhoppningsivs. Skriver senare!
 


En glad Belle med lillasyster i famnen :)♥
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0