Tonårssnacket.. det ska börjas i tid ^^

Vilken sjukt härlig fredagsmorgon! Älsklingen är fortfarande ledig ifrån jobbet, vilket är jättemysigt. Vi har bara precis hunnit komma upp ur sängen och äta frukost. Inte heller har jag dukat av. Belle tittar på Barnkanalen och Ella sover middag i sin ligginsats. Lugn & ro runt omkring mig.. skönt.
Jag & Zoran har suttit vid köksbordet läänge och pratat om lite allt möjligt. Bland annat om tonåren! För, tro det eller ej, men våra flickor kommer ju bli så stora så småningom! Så satt vi och pratade om allt man kommer behöva tackla med dessa tonåringar.. Jag som tonåring var ju inte precis snäll mot mina föräldrar och jag vet ju ifrån min tonårstid, att man kan hamna i många dumma situationer som ung tjej. Zoran är också ett bra exempel på vad man som kille, lätt kan hamna i för dumheter.
Vi är bra exempel på hur vi hoppas att våra barn INTE kommer bli, med andra ord ^^ Så det tunga samtalsämnet har vi ägnat vår morgon till ;] Zoran är ganska söt, för han säger sig veta redan nu att hans döttrar ALDRIG kommer göra något dumt, så vi behöver aldrig oroa oss ^^ Ja, då var ju det problemet löst :) Fårse om han säger samma sak om sisådär 12-13 år :)
 
Vädret är ju åt helvete, om man får uttrycka sig så! Det regnar hela tiden.. Trist. Men det gör inte så mycket idag, för idag ska jag & tjejerna åka hem till Josefin, Amber & Elina. Ska bli jätteskoj :) Hoppas Belle är en roligare kompis denna gång. Förra gången var hon så grinig och tjurig, får hoppas att hon är på bättre humör denna lekträff :)  Ska åka hem till dem kl. 1 idag. Vi har bara en bil, som sagt, så Zoran blir utan bil här hemma. Men det skulle inte göra något, sa han. Han skulle ta cykeln och dra och fiska! Fårse om det blir någon fisk idag.
Han har inte haft jättetur med fiskandet. Igår skulle han fiska, men när det inte nappade, så gick han istället och plockade svamp! Svampen är lättare att fånga, så han kom hem med lite kantareller och lite Karl-Johan. Gott :)
 
Nä, nu smälter snart smöret. Får rycka upp mig och göra lite nytta!
Ha en bra fredag, allesammans :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0