2012 - vilket år!

Nu har det gått några dagar in på det nya året. Det är ju inte förrän det nya året närmar sig eller t.om. börjat som man börjar reflektera över året som gått. 2012 i detta fall. Ojoj, det är mycket som hänt! Men så är det alltid, känns det som. Men detta året föddes min lilla Ella, och det finns inte så mycket större händelser än ens barns födelse.
 
Vi hade en ganska kämpig start på 2012, då Zoran inte hade hittat något "ordentligt" jobb och fick jobba natt som maskintekniker på ett företag i Falkenberg. Det var jobbigt för honom att jobba natt och det påverkade hela familjen. Jag ville så gärna att han skulle få ett bra jobb med vanliga arbetstider, minns jag.
Men vi var glada för det vi fick, eftersom jag väntade Ella och mådde inte bra. Illamåendet hade precis lagt sig och då jag skulle bli frisk och komma på benen igen, så fick jag foglossning som var hemsk, rent ut sagt.
 
Men i januari fick vi goda besked; Vi hade blivit erbjudna att kika på att hyra ett hus i Oskarström.
"Oskarström? Vad är det för ställe, liksom?" tänkte vi. Varken jag eller Zoran har någon koppling hit och jag hade väl aldrig varit där alls, typ. Men vi hade ett kompispar som ganska nydligen hade köpt hus där och de trivdes jättebra.
Vi hade väl inte så mycket val, egentligen. Vi bodde i en liten 2a, två trappor upp på Vallås med Bellis och en bebis i magen. Så vi åkte och kikade på huset och älskade det! Det var ingen liten lägenhet, utan ett helt hus! Två våningar med ett eget rum till Belle. Och trädgården! Loved it. Belle kunde springa fritt och det kändes fantastiskt.
 
Mitt i allt, fick Zoran nytt jobb på Bring/GN-transport. Tillbaka till vanliga rutiner och tillbaka till lastbilen. Han var jättelgad och det var jag med. Och han har trivts jättebra sedan dag 1. Kunde inte bli bättre!
Så med hus och nytt jobb för Zoran kändes tillvaron helt plötsligt jättebra igen, förutom att jag inte kunde jobba pga foglossningen och inte mådde bra. Men det gick mot sitt slut då midsommar snabbt närmade sig.
 
Tjock som ett hus var jag och gjorde inget annat än att vänta på att få min lilla Ella hos mig. Belle var otålig efter lillasystern och till slut orkade hon inte höra om allt tjat om lillasyster, för hon kom ju aldrig ut! Men så kom midsommarafton. Jag & Zoran firade 5 år tillsammans och hade föräldrarna och familjen samlade hos oss. Klädde midsommarstången och dansade runt den. Efter sill & potatis och jordgubbstårta så var den midsommaren avklarad. Då var jag 4 dagar ifrån BF och alla slog vad om när det skulle ske. Och minsan, jag fick känningar och tecken på att det var nära under dagen. Och när vi gick och la oss sa jag till Zoran att det snart är dags. På morgonen kl. 6.00 vaknade jag av värkar.
 
24 timmar senare, nästintill exakt, föddes vår lilla Ella. Lyckan var fullständig. Jag var 2 barnsmamma. Herregud!
Det var babylycka från dag 1 och den lyckan håller fortfarande i sig. Hon är så underbar, vår lilla Ella. Soligare och gladare unge hittar du inte, det kan jag garantera. Hon vaknar med ett leende på läpparna och skrattar då jämt. Belle blev storasyster och hon blev världens bästa storasyster. Hon älskar sin lillasyster och någon syskonrivalitet har vi inte sett ett enda spår av. Vi har haft det så bra och älskar varje dag!
 
Belle fyllde 3 år i oktober och jäklar vad hon har vuxit. Min lilla tös är 3 år! Hon börjar bli stor ♥
 
I oktober fick vi även reda på att ett hus som vi kikat på har sänkt utgångspriset och låg nu i vår prisklass. Zoran nappade direkt, jag var lite skeptiskt för jag ville inte flytta och krångla med en liten bebis. Men det blev som Zoran ville och 1 december fick vi nycklarna till vårt nya hem. 1 vecka innan julafton flyttade vi in och hann precis färdigt med flyttandet så att vi kunde ha en supermysig julafton i nya huset.
 
På julaftonsmorgon skulle jag precis gå upp för att göra frukost, när Zoran sa att jag kunde ligga kvar och att han gjorde iordning kaffet. Vilken lyx, tänkte jag och fortsatte att gosa med lilla Ella och Bellis som låg i sängen med oss. Belle var snabb på att följa efter sin pappa, så hon kunde få öppna paket under granen. När jag och Ella gick upp, så hade Belle öppnat paket och satt och lekte på golvet. Zoran hade gjort iordning en hel frukostbricka med kaffe, macka och lite frukt till mig. Seg som man är på morgonen, så tog det ett litet tag för mig att ens se att det låg ett litet paket till mig på brickan. En vit liten ask med rött band runt.
 
Hjärtat stannade på mig och fan vad nervös jag blev, rent ut sagt. Satt med kaffekoppen och vågae inte riktigt röra vid det. Men så satte sig Zoran jämte mig och när jag öppnade paketet och såg en helt underbart vacker ring ligga däri, så frågade Zoran mig om jag ville förlova mig med honom. JA, JA, JAAA!
 
Året kunde inte bli mycket bättre efter det. Vi fick vår andra dotter, flyttade till vårt hus och förlovade oss.
2012 - det har varit ett fantastiskt år! Nu är vi förväntansfulla över vad 2013 kan ge oss :) ♥
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0