Bröllopstankar!

Godmorgon, bloggen!
 
Bara jag uppe här hemma. Skickade iväg Zoran till jobbet med mackor alldeles nyss. En jäkla bra rutin jag fått in, faktiskt. Jag vaknade med Zoran 05.30 varje dag, gör hans mackor och dricker en kopp kaffe tillsammans innan han åker iväg till jobbet. Barnen vaknar inte förrän senare. Belle runt kl. 8.00 och Ella sover fram tills kl. 9.00 (som tidigast, ibland sover hon till efter 10 på förmiddagen, mammas lilla sömntuta)
 
Nu har man tid för sig själv på morgonen, vilket är jätteskönt. Sedan blir jag piggare om jag går upp tidigare och att ha en annan vuxen att få prata lite med gör så att man vaknar till.
 
Igår hade jag besök utav Josefin & hennes minsta dotter Elina. Elina är bara några dagar äldre än Ella och det är jätteroligt med barn i samma ålder som ens egna. Elina sken upp när hon fick syn på Ella och ville direkt kramas. Ella såg först inte ens Elina utan bara tittade glatt på Josefin istället ^^ Men sen satte vi dem jämte varandra i soffan och där lekte de med små gosedjur och prasselleksaker. De har redan börjat med att de helst ska ha varandras leksaker istället för ens egna ^^ Är det en medfödd instinkt, tro? Elina skulle ha gosedjuret som Ella hade och Ella siktade direkt in sig på att få ta på Elinas napp. Lite roligt :)
 
Alltid lika trevligt att prata med Josefin. Snackade lite om hennes bröllop, som ska ske om bara några månader. Hon har redan bröllopsnerver som ter sig i form av konstiga drömmar ang. bröllopet. Stackarn :)
 
Jag har faktiskt också börjat tänka mycket på bröllop numera ^^ Skämtade med Zoran häromkvällen att jag ska börja gå på bröllopsmässor m.m. Han hade nog blivit nervös isåfall, tror jag!
Inte för att vårt bröllop kommer ske snart, nej nej. Det kommer inte ske på några år. Vi har däremot gjort en liten tidsplan, så vi ändå har något att gå efter och det är att jag vill stå brud och gifta mig innan jag fyller 25. Så förmodligen sker det väl samma år som jag fyller, fast i maj - juni någon gång.
 
Det är mycket som hör till bröllopet och en sak som jag faktiskt redan nu har pratat med Zoran om är att jag vill ha ett borgeligt bröllop. Alltså, inte i kyrkan.. Det kändes nog lite konstigt för Zoran, men jag ser inte alls framför mig att jag ska gifta mig i en kyrka. Sedan är det mer omständigt än vad man tror, för jag tror banne mig att jag måste konventera till katolik för att vi ska kunna gifta oss i en katolsk kyrka. Då tappar jag ju såklart ännu mera lust att gifta mig kyrkligt. Jag gick precis ut svenska kyrkan... Sedan handlar isåfall konventerandet bara för ett bröllop, för jag är verkligen inte troende i vanliga fall. Då känns det fel att göra så.
 
Men sedan vet jag ju inte hur det fungerar med att gifta sig borgeligt. Min dröm är att hitta en vacker plats att ha vår vigsel och sedan låta en vigselförättare komma dit och viga oss. Men jag har hört att det kanske blir svårare än vad man tror, för dessa vigselförättare kanske inte vill åka runt överallt och viga folk. Och att ha det i rådhuset känns tråkigt.. Menmen, jag har ju några år på mig att fixa! Men jag tror det är bra att man redan nu går i de tankarna, för då har man en fördel med sig då man har tid att planera :)
 
Nä, mina vänner, nu ska jag dricka upp mitt kaffe och kika vidare i min VeckoRevyn. Se om jag hittar inspiration till vad jag ska ha på mig på lördag.!
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Det är inte krångligt att gifta sig borligt Melanie :) snarare tvärt om. Jag ringde långt innan vårt datum just för att jag ville ha en som skulle viga oss utomhus. Men jag kunde inte höra av mig förrens ett halvår innan. Och det var inga problem alls. Dessutom tog vigslen kanske 3 minuter. Hur skönt som helst :)

Svar: Ååå, vad glad jag blev att höra det! Fått höra ifrån andra håll att det skulle vara jätteomständigt och så. Men ni kunde bestämma plats och allt, utan att det något problem? Ni gifte väl er i Villa Pollux? :)
livetkarlekenfamiljen.blogg.se

2013-01-13 @ 00:13:12
URL: http://Ourhappydays.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0