Effektiva fredag

Klockan är strax halv 11 och hela familjen är iordning (utom mitt smink) och med frukost i magen. Ella åt upp hela sin portion med gröt. Mild äppelgröt med en klick katrinplommonpuré på. Mums, det tyckte hon var gott! Belle har även fått ta ett bad och tvättat håret. Nu är på hon på sitt rum och leker. Hennes rum ser ut som ett bombnedslag, så där tänkte jag att jag skulle ta och städa lite när Ella sover middag. Vilket är närsom, för hon är jättetrött.
 
Hon har det gött, den ungen alltså :) Hon vaknar sent, mellan 9 - 10 på förmiddagen. Kommer upp, får leka lite sedan är det frukost. Gröt får hon varje morgon och därefter är det lite mer lek sedan vill hon somna om. Så gott! Jag hade också tyckt det varit supermysigt att få vakna när man vill, så frukosten serverad och sedan kunna gå och lägga sig igen. Så skönt!
 
Jag ska ta och prova lite kläder nu också, hade jag tänkt. Jag vet inte alls vad jag ska ha på mig imorgon. Vi har inflyttningsfest imorgon, nämligen och våra vänner kommer. Vi blir en hel del, tror jag. Iallafall över 20 personer! Det kommer bli toppen :) Men klädfrågan återstår ju.. Jag har inte råd med något nytt, men jag funderar på en svart hög kjol och en svart spetstopp till det. Jag har inte provat ännu och det är en ganskOa tajt kjol, fårse om jag ens får på mig den! Men ser det snyggt ut, måste jag nog ändå in till stan idag och komplettera med ett par strumpbyxor. Så det blir nog en sväng till stan senare idag med töserna. Hoppas att Belle inte blir alltför trött. Trött och gnällig på stan, det blir ingen hit då direkt. Hon vaknade ju kvart över 6 imorse, liksom.
 
Okej, klädprovning och städa Belles rum innan stan. Det borde jag hinna idag :) Känner mig riktigt pigg också, så det är bra. Imorgon har vi mycket på schemat. Handla det sista inför festen, lämna barnen hos svärföräldrarna och göra iordning här hemma inför festen. Hinner jag så får jag städa lite idag också.
 
Jaja, nog tjötat. Nu ska jag gosa med Belle & Ella :) Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0