Endast tutte & vatten..

Belle strosar runt här hemma och pratar för sig själv. Hon leker med någon leksak och tjabbar & tjabbar. Jätteroligt att lyssna på henne :) Ella ligger jämte mig i soffan och kämpar med att ta sig fram. Lite svårt pga kudden & filten som jag har satt runt om henne. Hon har ju uppe i krypställning nu och det har hon varit någon vecka. Men att ta sig framåt har hon inte lyckats med ännu. Men det kommer nog närsomhelst, antar jag :) Min lilla skrutta!
 
Idag har febern mer eller mindre försvunnit. Jag har inte gett henne någon Panodil sedan inatt och hon känns piggare. Hon har dock inte ätit så mycket under de senaste dagarna. Vilket känns hemskt i mammahjärtat. Det är så jobbigt när barnen inte äter. Och Ella har aldrig matstrejkat förut heller, hon har ju alltid ätit så bra. Men hon har ju varit dålig, så det är inte så konstigt. Jag har gett henne tutten & vatten, då hon inte velat ha någon mat. Inte ens fruktpuré. Det är jäkla tur att jag inte slutat amma, det märkte jag nu.
 
Så de tankarna lägger jag på hyllan, hon får amma hur mycket hon vill. Iallafall ett litet tag till, hon är ju ändå 7 månader nu så snart blir det väl att sluta. Men förhoppningsvis sker det på Ellas villkor, såsom med Bellis. Med Belle slutade jag amma när hon började dricka välling. Perfekt. Då ville hon hellre ha det morgon & kväll och jag kunde sluta amma. Piece of cake! Men Ella har inte riktigt fått smak för vällingen än, tyvärr.. Men jag ska försöka lite mer. Just nu har jag en majsvälling till henne, men ska byta till havre och se om hon tycker om den bättre. Hoppas!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0