Godmorgon onsdag!

 
Precis skickat iväg Zoran till jobbet och nu slappar jag bara innan Bellis vaknar. Om hon inte vaknar av sig själv, brukar jag väcka henne runt kl. 7 om vi ska till dagis. Så hon hinner vakna till, gosa i soffan framför Bolibompa lite och framförallt så hon hinner bli hungrig och få i sig sin frukost. 
 
Igår var vi i Halmstad hos svärföräldrarna på eftermiddag/kvällen och när vi kom hem runt kl. 19, så hade Belle somnat i bilen, så vi satte bara på blöja och borstade tänderna snabbt när hon vaknade till, men sedan la vi henne uppe på rummet. Hon har ju varit på dagis 2 dagar i rad nu och hon blir väldigt trött utav det. Några timmars lek gör mycket. Hon behöver stimulansen, absolut, men hon blir ju trött utav det. Så det var bra att lägga henne lite tidigare än vanligt. Mycket gnäll hördes uppifrån hennes rum, men när hon väl blev lugn så somnade hon direkt. Min älskling! 
Ella somnade inte förrän kvart över 21 igårkväll. Men hon var pigg och glad under kvällen, så jag & Zoran satte på en film och hade lite filmmys med god ost, kex, vindruvor & lyxade till det extra med ett varsitt glas vin. Gott! 
 
Igår så var ju Zoran ledig ifrån jobbet, som varje tisdag. Så efter att jag kört Belle till dagis, så åkte jag inom ICA och köpte frallor till oss. Ella som låg kvar jämte Zoran när jag skjutsade Belle, hade vaknat och låg och tjabbade när jag kom hem igen. Zoran fick ligga och dra sig lite, medan jag och Ella gjorde frukost. Tror vi satt vid frukostbordet en hel timme, faktiskt. Pratade och drack kaffe, härliga långfrukost :) 
Sedan satte Zoran igång med att såga ved och göra iordning i carporten. Motorsågen fungerade inte som den skulle, så det blev inte jättemycket sågat. Men han gjorde iordning en hel del i carporten och i källaren. 
Jag önskade att jag var lika effektiv, men jag nattade bara Ella och sedan gjorde jag min träning, därefter ställde jag mig i duschen. Drago var här i söndags och hjälpte oss att sätta upp vår nya dusch. Vår gamla dusch hade något fel på blandaren, så det kom inget varmt vatten. Eller jo, ljummet vatten. Ni vet att man kan få upp till 38 grader och sedan brukar det finnas någon liten spärr som man ska trycka på för att få vattnet varmare? Den var sönder, vilket gjorde att det riktigt varma vattnet aldrig kom.. Så jäkla jobbigt det är att inte få duscha i tillräckligt varmt vatten. FY! Men detta fixade ju svärfar åt oss, så jag tog jättejättelång dusch igår. Så skönt :) Så medan Zoran var duktig och fixade, hann jag bara precis med träning & dusch ^^ Han hann även sätta upp en rullgardin, juste ;) Duktig man jag har! Hemmafixare, sanna mina ord :) 
 
idag har vi inget planerat. Belle ska ju till dagis, men annars har vi inget på schemat. Eller jo, man har väl egentligen alltid något som skall göras.. Rättelse; Vi har ingenting ROLIGT på schemat idag ^^ 
Jag får väl ta och städa lite och sedan ställa iordning lite, antar jag. Gör inget annat än att göra iordning, känns det som. Aja, ska inte klaga. Nu ska jag få upp min tösabit, det är ju snart dagis för dagiiis, wiie :) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0