Gott kaffe, tack!

Vi har pratat av och till, Zoran & jag, om vilket kaffebryggare vi ska köpa. Har väl inte råd just nu, men det börjar bli aktuellt med en ny kaffebryggare. Vår nuvarande gör inte jättegott kaffe och den 'bränner' vid kaffet efter bara 10 minuter. Tycker att man skall kunna ha kaffet på kannan en stund innan det blir äckligt. Det borde kunna hålla sig ett litet tag iallafall. Men inte vår, tyvärr. Så vi ska köpa oss en ny.
 
 
Mamma & pappa har en Moccamaster. Gör jättegott kaffe och den är snabb. Full kanna på ca 6 minuter. Och man kan justera värmen i plattan som kannan står på. Så man kan dra ner på värmen när kaffet kokat klart, så det inte bränner vid och håller sig längre.
Enda problemet är att den är dyr.. Jag tror pappa gav ca 2000 kr för sin och det har vi inte råd med just nu.
 
Så.. vi har pratat om en sådanhär;
 
En perkulator! Tycker att kaffet blir väldigt gott med en perkulator, faktiskt. Och min svägerska, Gagi, hade en liten perkulator som kändes precis rätt i storlek för oss. De andra jag sett är väldigt stora och det kanske hade blivit för mycket. Men om man då letar upp en sådan liten som Gagi hade så borde det ju bli jättebra. Ingen aning priset, men jag tror jag kommer billigare undan än Moccamastern iallafall.
 
Ja, ja. Får fundera vidare!

Kommentarer
Postat av: Sara C

Vi har en Moccamaster och den är suverän! Värd att spara till tycker jag! :)

2013-01-18 @ 09:38:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0