Lillebror har blivit stor

Nu stack precis mannen iväg till jobbet. Han hade sovmorgon och börjar jobbet kl. 8 idag. För ovanlighetens skull! Så han fick tid att gosa med Belle innan han åkte till jobbet. Idag är det onsdag och egentligen ska Belle till dagis, men jag ska ringa och säga att hon stannar hemma idag. För idag så kommer ju mormor & morfar och Lena & Leif hem ifrån Gambia! De kommer runt 12.00 och då tänkte jag att vi skulle vara där och hälsa dem välkomna hem :)
 
Sedan tror jag att jag behöver åka dit en timme tidigare och hjälpa lillebror att göra lite snyggt. Och dammsuga & byta sängkläder, typ ^^ Lillebror är ju hopplös ;]  Nä, han har faktiskt mycket på schemat som det är. Jobbar 7-16 och har träning titt som tätt. Det är inte lätt. Jag tror att han har fått en liten inblick i vuxenlivet nu när mamma & pappa varit borta.
Det är inte bara jobbet som kan vara jobbigt om dagarna. Man har en massa hemma också. Du ska handla, laga mat och tvätta, plocka iordning och städa. Det är en hel del att göra. Tror att Elliot förstått att han har det ganska bra med att bo kvar hemma, faktiskt :)
 
Själv vet jag att jag längtade hemifrån som fan när jag var yngre. Nu var jag väl lite extrem, iofs. Flyttade hemifrån när jag var sexton år gammal. Eller hemifrån & hemifrån ^^ Zoran fick en lägenhet i Lena & Leifs hyreshus. En liten etta längst upp. Så vi flyttade hemifrån, hem till min mormor, typ. Men Elliot t.ex, har ju det jättebra faktiskt. Efter studenten så har han jobbat, fortfarande bott hemma och på så vis kunnat spara jättemycket. Eller jag hoppas att han har det iallafall! Han vill ju börja plugga till hösten och då är det bra med lite sparpengar! Det behövs alltid. Han är duktig, min lillebror!
 
Det är en ganska häftig känsla när man förstår att ens lillebror inte är så liten längre! Han är större än mig nu och han börjar bli vuxen. När han var liten så var han LITEN. Det var svårt att tro att han skulle växa till sig just då. Men nu.. han har blivit stor! Och om jag får säga det (och det får jag förståss) så har han blivit snygg! Jag har en väldigt stilig bror jag, ska jag säga :)
 
Hans kompisar också! Alltså.. blivit stora ^^ speciellt alla hans Astriokompisar, jag minns när de var pyttesmå och nu är de allihop längre och större än en själv. Känns märkligt!
En sak till ang. min fina lillebror, är att han är ROLIG! Han är faktiskt jätterolig. Väldigt underhållande ;) Lite som en clown, typ! Haha, nä nu var jag dum!
 
Nu är ju han inte bara en lillebror, utan även morbror! Och han är en jätteduktig morbror. Han tycker jättemycket om sina systerdöttrar och har fin hand om dem. Han lärde Belle en massa saker när hon var mindre. Typ som att säga "Awsome" och försökte även få till "Legendary" (stavning?) - ja, han lärde henne allt han kunde, med andra ord ;) Höhö ^^
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0