Mer ro till lek, tack!

 
 
Jag får tyvärr erkänna att jag är dålig på att leka med Belle. Jag brukar försöka införa lek i det mesta som vi gör. Eller kanske inte lek, men jag försöker göra påklädning, frukost och andra sysslor roliga. Typ genom att busa lite med henne och skoja. Men att sitta uppe på hennes rum, t.e.x och verkligen bara leka med henne. All koncentration åt leken, är jag dålig på. Jag har märkt det på sistonde; jag har liksom ingen ro. Det finns alltid något som måste göras här hemma. Men häromdagen satte jag uppe på henne rum. Ella fick också vara med och leka. Då började vi med att leka med hennes gosedjurs hundar. Hon har 3 speciella hundar; Gosen, Rufus & Vovven. Och de lekte vi med. De jagade varandra och fick dricke lite te :)
 
När Ella inte ville sitta stilla längre, hade jag henne i knäet medan Belle började lek med sina leksaker. Hon har några troll (som Trolle på bilden) och små plastdjur och dockor samt hennes PetShops som hon leker mycket med. Då räckte det med att jag satt med henne, jag var inte med i själva leken utan tittade på och höll Ella.
Bara att sitta med henne och vara i samma rum, gör väldigt mycket. Belle tycker jättemycket om att få ha sällskap när hon leker.
 
Så det är någonting som jag måste bli mycket bättre på. Att ta mig tid att sitta ner och leka mer med Belle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0