Överkänslig mot sköljmedel?

Jag har upptäckt att det kliar lite överallt på kroppen på mig. Har nog känt av det hela helgen, men det var inte förrän igår jag började inse att det är något som är på tok. Men vad?
 
Till slut kom jag på en lämplig förklaring. Sköljmedel..
Nu är det såhär att jag är sjukt bortskämd, då jag får hjälp med tvätten av både min mormor & svärmor. Vanligtsvis är det mest mormor som hjälper mig, då hon är här och hälsar på ganska ofta. Då brukar hon ta med sig tvätt & lämna. Vår tvättmaskin är ännu inte inkopplad och jag har ingen tvättstuga just nu.
Så jag har fått hjälpt med tvätten. Men nu är min mormor iväg i Gambia och under dessa två veckorna har min svärmor tagit hand om all tvätt åt mig. Förr var det kanske lite då & då.
Hon använder sköljmedel och jag tycker det är jättehärligt när kläderna är så mjuka & doftar gott. Men nu har jag börjat misstänka att jag inte egentligen tål det.
 
Jag har aldrig varit överkänslig mot olika tvättmedel eller så, men just sköljmedel är något som min mamma aldrig använt på ens kläder när jag bodde hemma, min mormor använder inte heller detta och inte jag själv. Så det känns som det enda tänkbara förklaringen till att hela kroppen kliar på mig! Det är jättejobbigt, faktiskt. Mest kliar det armarna, benen samt ryggen. Har vaknat på nätterna av att det kliat.
 
Men jag tänkte ju först att det handlade om att det pga rakning, för det började på benen. Men Zoran hade också märkt att det kliat på benen (haha, och han rakar inte benen ^^). Så nu får jag be svärmor att inte använda det längre och se om det blir bättre. Hoppas, hoppas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0