Sjuk men fortfarande lika solig :)

Det var minst sagt strängt att kliva ur sängen idag.. Jag är ganska trött idag. Lilla Ella har inte mått bra under natten. Stackars liten! Jag fick gå upp med henne några gånger och vanka fram & tillbaka tills hon lugnat sig. Tur att hon tar tutten iallafall, annars hade jag varit helt slut idag. I förrgår ville hon inte ens ha tutten och då var hon väldigt svår att natta. Jag ger henne nästan alltid bröstet när hon ska somna, det är oftast ett mycket säkert kort.
 
Men det är så synd om henne. Febern är hög och hostan gör ont.. Plus att hon är dyngförkyld också.. Nu hoppas jag att det börjar gå åt rätt håll från o med idag och att det vänder nu och så hon blir frisk. Hon har inte ätit någonting under hela gårdagen. Ja, hon har druckit vatten och jag har ammat, annars ingenting. Inte ens fruktpuré ville hon ha..
 
Men Ella är verkligen min lilla solstråle. Trots feber & hosta så är hon samma glada & soliga unge. Hon tappar aldrig sitt goa humör. Hon skrattar och smilar lika mycket som vanligt. Min lilla kämpe ♥
 
Men Belle är fortfarande frisk, tack & lov. Så det blir dagis för henne idag igen. Det är så härligt att hon tycker så mycket om sitt dagis. Det är verkligen toppen. Jag lämnade henne igår och hon gick bara direkt in. Jag fick en vinkning ifrån fönstret som allra hastigast, sedan vände hon om och sprang iväg till kompisarna.
Och när jag skulle hämta henne, jo då kommer hon rusandes och hoppar upp i famnen på mig. Jag älskar det. Hon brukar ropa "Mamma! Mamma!" när hon ser mig och kommer springandes. Då värmer det i hjärtat. Min stora, duktiga tjej! Jag älskar dig så.
 
Igår så rensade jag ut i badrummet. Jag har några korgar med allt mitt smink och allt annat som jag behövde få iordning på. Jag har bara slängt ner allt i korgarna och hittade ingenting längre. Det hjälpte Belle mig med. Hon var jätteduktig. Ville måla naglarna, men det hann vi inte och när jag väl fått upp korgarna igen så glömdes nagellacket bort. Får se om hon vill idag efter dagis istället :)
 
Idag så ska som sagt Bellis till dagis och jag har tänkt att städa här hemma. Dammsuga & moppa hela huset. Det behövs nu, så får ta och göra det idag, helt enkelt. Zoran är normalt sett alltid hemma på tisdagar, men han är på jobbet idag.
Jag ska nämligen få ha honom hemma i lite mer än 2 veckor nu i februari. Han ska vara pappaledig. Det är mysigt att ha honom hemma, så jag är jätteglad. Och han jobbar så mycket, så han behöver verkligen lite semester. Så han tar ledigt från o med fredag, så han erbjöd sig att jobba idag istället.
 
Nä, nu är klockan 7 och nu ska jag upp och få upp Belle. Bolibompa börjar ju snart :) Hoppas att Ella sover vidare nu, så jag bara kan lägga ner henne sovandes i bilstolen när vi ska till dagis. Men hostan gör det svårt för henne att sova. Stackars älskling.
Aja, hoppas alla ni får en toppentisdag!
 
Mina älskade flickor. Mamma älskar er mest av allt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0