Slappesöndag med sjukling

Minstingen sussar och jag & Bellisen sitter vid köksbordet. Jag vid datorn och Belle målar och käkar päron :) Ett päron som även blivit målat i regnbågens alla färger (närmare sagt 7 stycken olika fäger - vilket jag lärde mig igår ifrån frågespelet "Det borde du ju veta" ^^) Vi hade Hanna & Mattias hos oss igårkväll. Vi beställde pizza och spelade sällskapsspel. Jättetrevligt! Dock så var det ett allmänbildningsspel och alla de tankar jag hade om mig själv som allmänbildad, krossades ganska rejält efter en omgång av det spelet.. Fy, vad dålig jag var! >.<
 
Jag inväntar Zoran nu. Han har varit borta hela dagen. Stack iväg direkt efter frukost imorse för att hjälpa sin kompis Andrea med att köpa & frakta hem en TV som han köpt i Helsingborg idag. Och nu är han tillsammans med Drago och gör något ärende. Skulle åka hem så fort han var klar. Han har varit borta länge, så har hunnit sakna honom :)
 
Jag har haft en redig slappesöndag idag. Ella är ju sjuk, så jag har tagit hand om henne hela dagen. Inte kunnat göra så mycket annat. Hon har feber, hosta & är jättesnuvig. Min lilla stackare. Hemskt när de små är sjuka..
Jag hoppas att Belle klarar sig och slipper smittas. Hon har ju dagis imorgon och det vill hon ju inte missa :)
 
Men efter en dusch så piggnade jag till och nu ska jag strax sätta igång med kvällsmaten. Spagetti & köttfärssås står på menyn ikväll. Ska bli smaskens, som Belle brukar säga :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0