Träningsrutiner

Godmorgon! Jag var så sjukt trött när jag skulle upp imorse och göra Zorans mackor. Fy, alltså!
Sedan kunde jag inte komma ur sängen direkt, för Ella ville ha snutt. Så fick ligga jämte henne i den varma sängen och kämpa för att inte somna om igen. Men kom upp kvickt efter att hon släppt tutten och somnat om. Satte igång en kanna kaffe och gjorde hans mackor.
 
Jag sa till mig själv att jag skulle vara lite lat och somna om jämte töserna, för Belle sov också nere i vår säng inatt. Men precis när Zoran skulle iväg, så vaknade Belle. Försökte få henne att somna om, men då säger hon "Jag är inte tött, jag är hungi, mamma". Och då la jag henne med filt och kudde i soffan istället, framför Barnkanalen och gjorde iordning macka till henne. Hon åt faktiskt upp hela mackan och avslutade frukosten med en liten yoggi. Helt klart godkänt, min duktiga tjej.
 
När Zoran kommit iväg och Belle fått juice och macka serverat, så drog jag fram yogamattan och mina hantlar och satte igång med ett morgonpass :) Haha, får det låta som att det sker varje dag, men så är dock inte fallet. Eller inte förut iallafall, men mitt mål är ju att göra mina övningar varje dag nu. Det är inte mycket och "passet" tar la 15 minuter, bara. Men gör jag det varje morgon, så borde det ge resultat. Plus att jag redan har en massa träningsvärk, så det gör ju lite nytta iallafall.
 
Jag vet inte mycket om träning, knappt något alls. Jag är så otränad, så det är pinsamt! Jag har ärligt talat inte tränat sedan INNAN jag blev gravid med Belle. Alltså för ca 4 år sedan. Och innan dess var jag inte speciellt duktig heller, men jag hade ändå någorlunda grundfysik och kondition.
Men nu.. nu har jag ingenting. Jag är så otränad att det är läskigt. Inga muskler alls, ingen kondis alls.. Så nu är det dags, har jag sagt till mig själv! Det är ju ett nyårslöfte, så det är bara att sätta igång.
 
Hela familjen var på badhuset i veckan och jag kände mig inte alls fin i en bikini. Låren är för stora, hela benen överlag är inte fasta alls. Magen ser ut som den gör efter graviditeten. Jag är inte tjock längre, men har ett ganska bra överskott med hud, så jag ser ändå plufslig ut. Jag hoppas att huden drar ihop sig snart, det sker ju förändringar i det hela tiden, men nu börjar jag bli otålig. Och mina armar är inte fina heller! Suck, det är mycket som måste ändras..
 
Men som sagt, nu har jag gjort ett litet träningsschema åt mig själv som jag ska följa till punkt och pricka! Har suttit hela veckan och kollat igenom youtube-klipp och fitnessbloggar och letar upp bra hemmaträningsövningar att börja med. Så nu har jag ett schema med situps, armhävningar, övningar med hantlarna och en hel del övningar för rumpa & lår. Allt som allt, tar det en 15 minuter att genomföra. Inte mycket, men jag blir helt svettig och trött i hela kroppen efteråt, så det tar ju ändå på krafterna. De få, ynka krafter jag har, vill säga ^^
 
Jag har bett Zoran att hjälpa mig att ta kort på mig. Jag behöver all motivation jag kan få och en före- och efterbild på mig, tror jag hade kunnat vara en extra push för mig. Jag ÄR ju inte nöjd med hur jag ser ut och det sker ingen förändring av sig själv, så bara att kämpa på nu. Kommer skriva här på bloggen om hur det går för mig :)
 
Så, efter lite träning och en dusch sitter jag ju vid köksbordet med kaffe och frukost framför mig. Ska bli gott med lite mat i magen nu, har ändå varit upp i någon timme nu. Så, allt för mig! Ha en mysig fredag, allesammans!

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag har också det som nyårslöfte! :) har också tagit en massa för och efterbilderna man blir SJUKT motiverad av! Jag kan tipsa om att ladda ner en app som heter NTC, som står för NIKE TRAINING CLUB som baseras på att ALLA som kan ska röra på sig och är gjord för att utföra hemma :D Appen är gratis!!! Oj. Vad reklam det blev nu... hoppas att allt är bra med dig! kram

2013-01-18 @ 19:51:42
URL: http://annaanumat.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0