Willy:s för hela slanten!

När jag gick igenom vår ekonomi & utdrag ifrån januarimånaden, så upptäckte jag att vårt matkonto var ordentligt övertrasserat! Nu har vi inget riktigt konto, men vi hade lagt väldigt, väldigt mycket mer pengar på mat & handling än vad vår budget klarar. Hade dessutom behövt nalla på sparkontot för att klara oss. Vilket givetvis inte är bra. Inte bra alls! Men efter att jag gick igenom månadens kontoutdrag, så upptäckte jag att vi har småhandlat jättemycket här i Oskarström på ICA Nära. Det är inte mycket pengar åt gången, men alla småbelopp blir ju jäkligt mycket ändå. Och innan storhandlade vi på ICA Maxi också.
 
Men nu bestämde jag mig för att prova Willy:s denna månaden. Inget mer småhandlade, enda undantaget är väl frallor till helgen. Och eftersom vi bor en rätt bra bit ifrån Willy:s så blir det till att veckohandla där. Jag skriver upp ett matschema för veckan och handlar till just de maträtterna och ingenting mer. Vi handlade i lördags nu och ska alltså inte köpa någonting mer förrän i helgen, då vi storhandlar ännu en gång.
 
Jag hoppas på att vi kanske kan komma undan med 1000 - 1100 kr per storhandling, i snitt alltså. Vi har ju mycket dyra utgifter, som blöjor & annat, men jag hoppas att vi kan komma undan med ca 4000 - 4500 kr i månaden. Det hade varit helt fantastiskt om vi klarar det. Då har man mycket pengar över till annat. Jag tror vi har legat på 6000 kr/månaden förr, men då har vi inte veckohandlat och vi småhandlade mycket. Men förra månaden översteg vi t.om. det beloppet, så då blev jag lite oroad. Så nu kör vi på veckohandling, helt enkelt.
 
Anledningen till att jag valde Willy:s är väl att det ska vara lite billigare än Maxi och att det finns också på flygstaden, så jag behöver inte åka någon annanstans eller längre bort än vad jag gjorde förr. Jag har knappt handlat där alls förr, men det blir att testa det denna månaden.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0